søndag 16. september 2012

Det er høst! Det er bare å innse det...

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg ut av høstdvalen, men det er på tide å sparke seg selv i gang. I tillegg må jeg bare innse at sommeren er over, og at høsten er her. Startet høsthagelivet med å rusle en runde i hagen i dag, og tenke over hva vi må gjøre videre.  Det er i alle fall en slags start på å komme seg ut av høstdvalen.... håper jeg=)


Vi har fått gjort litt med det nye bedet, jeg må ærlig innrømme at det er gubben som har gjort det meste. Nå gjenstår litt finpuss og flytting av planter.


Mot det lille taket i hagen har vi et steinbed, og i dag så jeg at det fortsatt er fint=) Jeg trenger bare å komme meg ut for å se det!


Klematisen som vokser på drivhuset er fortsatt i full blomst, det er fortsatt mange knopper også, så da er det vel håp om koselig blomstring en stund til.


Jeg synes de avblomstrede valmuene er dekorative, så de skal få stå ei stund til=)


I drivhuset kommer det stadig nye pasjonsblomster=) De er helt ubeskrivelig kule! Tenk å se så bra ut=)



Nå har jeg ryddet bort veldig mye blomkarse, men ennå er det noen som er så fine at de kan stå ei stund til=)


Mens noe blomstrer godt, er blomstringen definitivt over for andre. Kjempevalmuene har helt klart tatt kvelden!


Kaprifolen har byttet ut den grønne sommerdrakten, men den gule og røde høstdrakten. Høsten er jo tross alt veldig fin=) Til uka skal jeg komme meg ut for å gjøre litt mer hagearbeid, og det hjelper helt klart at det ligger en pakke fra Bakker og venter på meg på postkontoret=)

Håper dere får ei strålende fin uke=)

Vibeke=)

8 kommentarer:

  1. Hei Vibeke.
    Jeg har latt meg inspirere av deres måte å lage kanter på bedene på, ut mot plenen. Men Benders herregård gråmix.
    MEN, vi har nok tatt latmannsvarianten av denne løsningen, ved at vi har lagt steinen uten singel og/eller sand under. Hvordan har dere gjort det? Vil frosten/tele gjøre at den vrir og vender på seg? Vokser det lett grass/ugress i mellom steinene, inn i bedet?

    God kveld!

    SvarSlett
  2. Når jeg ser på bildet ditt igjen, har vi ikke lagt kortendene på steinen etter hverandre slik dere har gjort, men langendene. Kanten blir derfor litt bredere. Tanken er at gressklipperens hjul kan kjøre på den, slik at vi slipper kantklipping.

    SvarSlett
  3. Så fint det nye bedet ditt er, og tenk å få kose seg og plante der! Jeg regner med at innholdet i pakken som venter i posten skal plantes der! Høsten kan være fin, den, bare en har tid til å nyte den. Flotte farger, bare regnet ville gi seg.....

    SvarSlett
  4. Bedet ditt blir kjempefint! Noen ganger må en bare sparke seg i gang for å komme seg ut. Høsten er her ja, det er helt sikkert. Ha en flott ny uke! :-)

    SvarSlett
  5. Så fin pasjonsblomsten er! Hvordan tar du vare på den til vinteren?
    Ellers en kjempefin blogg du har, nydelig hage og blomster!!

    SvarSlett
  6. Høstfint :) Jeg har heller ikke kommet meg ut av dvalen. Mye annet som frister nå enn å drive ute i kald og våt jord. Jeg må iallefall få ned løken som er kjøpt inn.
    Ha en råfin mandag.

    SvarSlett
  7. Så mye som blomstrer i hagen deres fremdeles, så fint! Pasjonsblomsten er helt nydelig!

    Nei du, jeg gjorde ingenting med messinglysestakene før jeg sprayet dem! Jeg vasket lysestakene, sprayet dem! Men det sto på sprayflaska (fra Biltema) at man skulle bruke en primer før spraying, men det så jeg ETTER jeg hadde kjøpt inn sprayen! ;) Helt enig, jeg er heller ikke noen fan av messing. Kjøpte brukte messingstaker kun for å spraye dem. Det var gøy å prøve det, ble fornøyd med resultatet også! :)

    Ønsker deg en flott uke! :)

    SvarSlett
  8. Pasjonsblomsten var kjempe flott. Ikke sett sånn før. Ja nå er det høst. Jeg er i tenkeboksen på hva slags løk jeg skal sette og hvor :)

    SvarSlett