mandag 11. juli 2011

Ferietid=)

Av ulike årsaker skal ikke vi reise langt bort i sommer. Sommerferien skal vi tilbringe i Norge og Sverige, og det er veldig mange år siden sist vi ikke fløy av gårde i ferien. Det aller beste med ferie er uansett å ha god tid, og tid til å gjøre koselige ting sammen, så sånn sett spiller det egentlig ingen rolle hvor vi er=)

Første stopp på ferieturen er Oslo, og her har vi allerede vært i 3 dager. Jeg har vært veldig skeptisk til årets bilferie, men så langt har vi bare hatt det fint. Vi bor på et superbra hotell, et tips vi har snappet opp på en blogg  vi følger. Hotell Carlton Guldsmeden er bare fantastisk=) Bildene taler for seg selv.

Første dag i Oslo tilbrakte vi på Aker brygge, samt en tur innom Akershus festning sammen med supertante=) Supertante er jo litt av grunnen til at det er hyggelig å være i Oslo.

Dag nummer to brukte vi til å kjøre karuseller i Tusenfryd. Overrasende lite folk der, så vi slapp unna lange køer og bare kaos. Småguttene var selvfølgelig svært så fornøyd med dagen, og til og med gubben tok en del karuseller. Jeg selv, jeg digger det, og tok de aller fleste. Kvelden avsluttet vi på Yaya's, hvor de har supergod thaimat.

Veldig spente smågutter=)
 De hadde fine blomster i Tusenfryd også.

På vei tilbake fra Tusenfryd stakk vi innom Ulvøya og ruslet en tur på stranda. Guttene hadde veldig lyst til å hoppe fra stupetårnet, men vi hadde ikke badetøy med.

I dag startet vi dagen med en tur rundt slottet. En liten runde i slottparken, før vi tok båten ut til Hovedøya sammen med supertante. Vi har aldri besøkt øyene i Oslofjorden tidligere, og ble overrasket over hvor nære de ligger. Kun et par minutter med båt unna ligger de mest sjarmerende og idylliske små øyer med koselige hytter på. Tenk å ha et sted her ute, det må være en gave. Etter øyturen og litt mat tok vi turen til Frognerparken. Der er det veldig artig å leke med de fine statuene og kameraet=) Det ble tatt veldig mange årtige bilder der.

Fantastisk fine bed i inngangen til slottet=)

Vi måtte selvfølgelig innom Pascal for å kjøpe macroner. Mmmm, de var veldig gode=)

På tur til stranda på Hovedøya sammen med supertante=)
 Småguttene tok en dukkert i det iskalde vannet. Ingen av de voksne kom seg ut ... brrr...

Søstrene sisters kysser hver sin barske kar=) Man får det ikke morsommere enn man gjør det til selv!!!=)

I morgen tar vi turen til Karlstad hvor vi skal treffe mine foreldre og tilbringe et par dager sammen med dem før turen går videre til Gøteborg=)

Håper alle har en fin sommer så langt=)