søndag 8. februar 2015

Ruskevær=)

Dette har vært ei helg med skikkelig ruskevær, selv om ekstremværet ikke var verst her, så merket vi vinden godt. Jeg hater vind, for da blir jeg bekymret for hus, drivhus og ikke minst for den falleferdige garagen vi har. Det gikk heldigvis bra denne gangen også=)


Denne uka har vært ei uke full av koselige opplevelser. På torsdag kveld var vi på Katzenjammer-konsert, og den var veldig bra. Det er damer som rocker. Anbefales om de kommer et sted nær deg=)

Og på onsdag var jeg på matkurs sammen med to venninner; Mer kål, mindre jål, og lærte mye nytt og fikk hentet masse inspirasjon. Og ingen ting er bedre enn å lage varmende mat når det er ruskete ute, så da var det bare å ta i bruk ny kunnskap=)


I tillegg til å lage mat i helga, har vi spilt spill, sett tv, lest bøker og vært ute. I går ettermiddag var hele gjengen slitne av å være inne, så da tok vi på godt med klær og labbet ut i ruskeværet. Det var deilig å komme inn igjen med røde kinn=)


I dag er det morsdag, og jeg fikk kake etter frokost av de søte guttene mine=) Heldig er også jeg som har en supersnill mamma. Siden hun bor et stykke unna, må vi feire henne neste gang vi møtes=) Gratulerer til alle mødre=)



Hvis alt går etter planen, er det ikke lenge til det står en ny reise for tur. Ny by og nytt land skal besøkes, og vi gleder oss som bare det=)

Som dere skjønner: ei uke med mange gleder=) Håper deres uke også har vært god=)

Ruskete helgegleder deler jeg hos Vivi =) 

Vibeke=) 







21 kommentarer:

  1. Så koselig og gøy med matkurs! :) Og tur til Lisboa høres herlig ut! :) Spennende! Jeg har aldri vært der, men det er en by jeg ønsker å besøke.
    Kos deg med søndag OG morsdag! :)

    SvarSlett
  2. Lisboa er en flott by, og ikke større enn at man kan gå.

    SvarSlett
  3. Kjenner igjen følelsen når vinden blåser som verst ute, vil alt stå til vinden roer seg? Bra dere slapp godt unna. Vi har hatt skikkelig snøstorm her, så helga har vært en innehelg. Men alt står like fjellstøtt som før vinden heldigvis. Det er nok fordelen med selvlaget drivhus ;-)
    Høres ut som en koselig helg dere har hatt! Ha en fin søndag :-)

    SvarSlett
  4. Ja, jeg kan tenke meg at dere merket vindværet! Jeg hater også vindvær, og det blåse litt her også i går, og nok til at søppelkassene veltet! Dere reiser til så mange spennende steder. Gleder meg til å lese om det når den tid kommer :)

    Håper dere koser dere masse i dag :)

    SvarSlett
  5. Så herlig, ha en finfin morsdag :), blir sikkert deilig med ferie attpå :)! God søndag!

    SvarSlett
  6. Dette så jo ut som en flott helg med god mat, blomster og kos.

    Ja dere fortjener å se solen snart dere også, vi trenger den nå.
    Vindvær er det verste jeg vet, blir helt stressa i kroppen.

    Så fint å ha en tur i sikte, det blir helt sikkert toppers.

    God kveld Vibeke.

    SvarSlett
  7. Godt dere kom greit gjennom uværet! Vi har merket været her også men ingen skader. Høres ut som om dere har kost dere i helgen uavhengig av været?! Fortsatt fin morsdag og ha en flott ny uke!

    SvarSlett
  8. Høres ut som du har hatt en fin uke og tur til Lisboa høres flott ut. Gratulerer med morsdagen!

    SvarSlett
  9. Så mange gleder du og dine har fylt dagene med da! Vi slapp unna uværet her øst heldigvis. Godt det gikk bra hos dere også. Stas med morsdagskake fra guttene:) Lisboa er absolutt en by å glede seg til å besøke! Ha en god uke. Jannicke

    SvarSlett
  10. Meg igjen. I alle dager, var sikker på at jeg hadde lagt meg som følger hos deg for lenge siden. Tok en kikk og neida...der var jeg ikke. Nå er jeg:):)

    SvarSlett
  11. Mange flotte gleder du deler!
    Herlig med både kurs og ny tur...spennende:)
    Fin ny uke:)

    SvarSlett
  12. Hei! Det blåste utrolig her også. På det verste holdt jeg meg inne, men det var ingenting mot andre steder langs kysten. Trivelig å lese om uken din. God tur til Lisboa! Må være en drøm å oppleve våren der. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  13. Heisann:)
    For en koselig blogg du har!
    Jeg har kikket litt bakover på innleggene dine,likte veldig godt grønnsakshagen din:)
    Ha en fortsatt fin morsdag!
    Hilsen Caroline

    SvarSlett
  14. Godt dere ikke fikk hele "Ole", for dem som er rammet er det virkelig ille.
    Tusen takk for at du ville dele din koselige helgeglede. Ønsker deg en fin ny uke.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  15. Godt verdens søteste drivhus :) gikk klar av Ole. Og alt det andre også, selvfølgelig. Mange fine helgegleder i Trøndelag, jeg jobbet, men iogforseg greit det også.
    Ha ei finfin uke, Vibeke.

    SvarSlett
  16. Ai ai ai, reiseplaner igjen. Håper du blogger om det Vibeke, for Lisboa er en by jeg aldri har vært i, men er nysgjerrig på.
    Gjenkjenner følelsen ang vind. Vi er bekymret for et diger furu her i Miacasa. Redd vi skal få´n i huse, for å se det sånn. Nå skal den ned. Litt trist egentlig for flott er den. Men orker ikke bekymringen ved kuling og blæst lenger.
    Hørtes ut som ei superkoselig helg da. "Mer kål, mindre jål" - den digger jeg. Jeg liker enkel matlaging, og ikke dilldall.

    Ha ei god uke, kjære du.

    SvarSlett
  17. ...skrivefeil. Skal være redd for å få den i huet. Men faktisk er vi redd for å få den inn i huset også, så helt gæli var det ikke læll. He he...

    SvarSlett
  18. Glad vi bare fikk et realt ruskevær som var greit å leve med. (kom fra riktig retning for oss)
    I går var det speilblank holke og ikke mulig å bevege seg utendørs.
    Har sansen for titlen på matkurset.:-))
    God tur til Lisboa

    SvarSlett
  19. Så hyggelig at du har så mange gleder å dele! :-D Lisboa høres spennende ut. Jeg har aldri vært i Portugal, så håper du blogger om oppholdet.
    Ha en fortsatt riktig fin dag!
    Mange hilsen
    Stein

    SvarSlett
  20. Ja her har vi hatt flere dager med ruskevær sitter akkurat nu inne med fyr i ovnen mens uværet og vind og sludd pisker mor vinduene, håper denne dag er siste uvær for iår, nu vil æ se sola som skal skinne inn de nypussede vinduene mine som er blitt skitne igjen etter alt uvær den siste uka :p
    Srt dokker har koselige reiseplaner, blir spennende ;)

    Ha ei fin uke videre, Vibeke :)

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  21. Så stilig bilde med Lisboa på, og herlig morsdagskake! Det er hverdagslykke, eller kanskje heller søndagslykke.

    SvarSlett