tirsdag 24. februar 2015

Vårfølelse=)

I helga var det virkelig vårsteming i Trondheim. Mye fint vær og milde fine temperaturer, og det er ingen tvil om at hagen våkner til liv=)


Vi har ikke snø i hagen lenger, og med varmegrader er det ikke så rart at hagen våkner. Det finnes nesten ikke bedre følelse enn det=)


Perleblomster, krokus og andre løker titter så vidt opp fra jorda, og det er forhåpentligvis ikke lenge til noen blomstrer=)


Mynten er også på god veg, og jeg måtte jo selvfølgelig smake! Nam, nam=) Jeg er vel egnetlig advart mot å ha den i hagen, da den sprer seg lett, men den står i en av kjøkkenhage-kassene mine, så jeg håper jeg har kontroll=)


Vi var mye ute i helga, og på lørdag gikk vi tur på Ladestien, og der var vi ikke alene=) Masse folk var ute for å nyte den tidlige vårfølelsen. Vi deler hos Vivi og hennes helgegleder=)


Jeg håper det ikke kommer mer snø i år, for den er jeg ferdig med nå=)

Fin nye uke til dere alle=)

Vibeke=)


15 kommentarer:

  1. Utrolig hvor bart og vårlig det er hos deg! Jeg forstår godt at du har vårfornemmelser :)

    Stor forskjell her i landet...

    Ønsker deg en god kveld :)

    SvarSlett
  2. Så deilig at du er kvitt snøen i hagen din, her er det ennu masse snø, men den minsker for vær dag, vi har jo ca 5 plussgrader, så det hjelper på snøsmeltinga, æ e også i vårmodus har startet opp drivhuset idag, vil ikke ha mere sne her æ heller :)

    Håper du har det fint vibeke ;)
    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  3. Deilig og bittelitt vårlig?! God ny uke!

    SvarSlett
  4. Hei! Det ser så deilig ut at det er bart og kunne gå på snøfrie veier. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  5. Fikk ordentlig vårstemning av bildene, så herlig! Skjønner godt at folk benytter den fine dagen til en spasertur.
    Har også mynte i hagen, flere slag faktisk, og foreløpig er de under kontroll også her.
    Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
  6. Åj, så vårlig det var hos dere! :) Her er det fremdeles mye snø, men det minker i takt med plussgradene om dagen. Her koser vi oss, barna og jeg (mannen jobber), med vinterferie denne uka. :) Fin onsdag til deg!

    SvarSlett
  7. Ja, nå våres det noe veldig. Kos deg videre. Snart er det mars! :)

    SvarSlett
  8. Skikkelig vårstemning Vibeke!
    Flotte spirer:)

    SvarSlett
  9. Åååh, her var vårstemningen kommet til Kiellandsgata! Så deilig. Sånt noe vil jeg ha på Enerhagen også. Har ikke vært der på noen uke og sist var det masse snø. Håper å se krokusspirene der neste helg:) Ha fine dager Vibeke. Håper snøen vet å holde seg borte fremover.
    Jannicke:)

    SvarSlett
  10. Så heldig du er som som har det snøfritt! Skikkelig vårfølelse:)

    SvarSlett
  11. Så herlig med vårfølelse. Har ikke kommet så langt i min hage enda, men det er ikke noe særlig snø. Jeg føler meg helt ferdig med snøen, men i Bærum hvor jeg jobber er det dessverre en del snø og mye slaps enda

    SvarSlett
  12. Enig, ferdig med snø og vind! Men sistnevnte ser ikke ut til å gi seg. Da er det fint å se vårtegn på andres blogg :). Ha en riktig fin uke!

    SvarSlett
  13. Wiiiii…. Herlig med alt vi har i vente, Vibeke. O frydefulle vår!
    Fin mandag til deg fra meg :)

    SvarSlett
  14. Så deilige og lyse vårbilder hos deg! Det er til å bli glad av! Tenk nå kan vi snart ta kaffen utendørs. Må si jeg gleder meg til det.

    SvarSlett
  15. Så flott med vårstemning Vibeke! Det er som balsam for sjelen å se hvordan ting begynner å sprette opp av jorden. jeg håper på en tidlig vår fulgt av en lang og varm sommer for både dere og oss! :-)
    Stein

    SvarSlett