tirsdag 17. september 2013

Plutselig ble det høst=)

Høsten bør kanskje ikke komme som en overraskelse, men med litt vind og mørkere kvelder ble det plutselig høststemning. Selv om været fortsatt er reltativt fint i Trøndelag. Fine temperaturer og stadig glimt av sol. Jeg må nyte det mens jeg kan=)


Sommerblomstene begynner å takke for seg, og da er det fint med hagesenter som har fine høstplanter. I dag fikk jeg endelig plantet et par krukker med fine høstfarger=)


Det er hyggelig å pynte i hagen, selv om vinteren nærmer seg med stormskritt!!!




Dette er et av høstens prosjekter. Tidligere i sommer la vi stein i innkjørselen vår, etter mange år med byens styggeste innkjørsel!!! Nå skal det lages et trinn ned mot hagen, og gubben er så vidt i gang med arbeidet. Gleder meg til det blir ferdig, for da kan jeg gjøre ferdig bedet ved siden av. Det står fortsatt halvferdig med mye ugress i.

Har dere høstplaner i hagen?

Tuuuusen takk for mange hyggelige kommentarer på bloggen=) Det synes jeg er veldig hyggelig.

Vibeke=)

19 kommentarer:

  1. Jeg hadde tenkt å bestille et lass jord og få utjevnet litt nede ved låven, men da må regnet stoppe.

    Det skal ryddes bort hagemøbler og sånt, men om 2 uker er det barnedåp.

    SvarSlett
  2. Her er vel planen å få de siste innkjøpene i bakken før vinteren kommer og litt rydding og luking er vel også på menyen : ) God høstuke!

    SvarSlett
  3. Ja høsten kom brått her også, men det måtte jo komme.
    Så fint du har pyntet, høsten har sine farger og sjarm.

    Hvit salvie er fint sammen med den blå og rosa, jeg kan prøve å sanke noen frø til deg hvis du vil ha.

    God kveld fra Marit.

    SvarSlett
  4. Plutselig så var det noen som trykket på høstknappen. Men jeg håper den blir fin og lang, slik at vi får mange flotte turer og kan nyte dagene ute. Det er koselig å pynte med andre planter enn sommerblomster. De har liksom gjort sitt nå.

    Ønsker deg en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  5. Ja, nå er høsten her for fullt!

    Lykke til med høstens hageprosjekt! :) Vil prøve å få ryddet og luket litt mer i hagen vår, slik at det blir finere og lettere til våren igjen. (Det er nemlig litt vel viltvoksende (les: overgrodd...) enkelte steder... ;))

    Nesteldstemann og jeg bakte sjokoladekake i kveld. Det er ikke så ofte vi gjør på en helt vanlig tirsdag, men det var både godt og koselig! :)

    God kveld videre!

    SvarSlett
  6. Verkligen snabba kast här ena dagen i kortbyxor och sandaler nästa byxor och skor. Sån är ju hösten. lycka till
    med jobbet spännande att se hur det blir.
    ha en fin onsdag
    Kram Meta

    SvarSlett
  7. Fine duse høstfarver på plantene du fikk deg :), høstene r jo skikkelig koselig :). Ha en fin uke videre :)

    SvarSlett
  8. Koselig å pynte litt til høst også. Jeg har så mange planer i hagen at jeg ikke greier å sortere om det er høst-/vår- eller sommerplaner!! Sånn har jeg det :) Den hvit revebjellen er virkelig fin. En sånn kan jeg ønske meg til mitt nye hvite/blå bed:) Har ikke sett dem i hagesentre. Den rosa har jeg mange av på hytta, fine de også :)

    SvarSlett
  9. Du blogger vel om det nye bedet og trappen ved innkjørselen håper jeg? Me like! Moro å se hvor fint du har pyntet med høstblomster.
    Har ikke planta lyng her i Miacasa. Enda. Venter til vi kommer hjem fra Kina-ferie. Nærmer seg nå.

    SvarSlett
  10. Flotte høstplanter og planer. Min plan er å rydde i hagen samt å legge ned tulipanløker. Sånn ellers er det jobb, trening og strikketøy som opptar tiden min :) Finfin onsdag til deg.

    SvarSlett
  11. Ja, plutselig var høsten kommet. Det er like ubehagelig hvert år synes jeg, for jeg får faktisk ikke nok av sol og sommer... Koselige bilder fra hagen din!
    I hagen er jeg nesten ferdig for i år, det gjenstår bare å få ned et lass med løk.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  12. Ja, kalenderen sier at høsten er kommet, æ har også plantet ned litt høstlige planter i krukkene, syns det er koselig og pynte litt til høsten og.

    Idag har vi varm sterk fønvind og 20 g, litt uvirkelig at det er slik tempratur langt uti september.

    Fine bilder ha nen fortsatt fin høst, Vibeke

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  13. skal sikkert bli herlig få i orden innkjørselen da ja skjønner jeg ;)

    masse høstahgeplaner her og, snakka med en nabo hun skulle fjærne alle skogskjeggene sine....! hva fjerne, kan jeg ta noen avleggere...? såklart sa hun, emn de er gedigne svære og ejg tror nok jeg må godsnakke emd gubben.....ikke bestandig han er så enig i mine sprell ;)

    SvarSlett
  14. Så koselig å pynte med lyng, har ikke kommet så langt jeg ennå, fremdeles halvvisne blomster her....
    Har ingen store planer i hagen, men har tenkt å plante litt tulipanløker.
    Gleder meg til å se det ferdige resultatet deres.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  15. Så nydelige bilder meg lyng og takk for masse høstinspirasjon! :) Snart blir det lyng hos meg også, men september har vært så fin at noe blomstrer enda her så jeg har ventet litt - men nå er tiden kommet - ble så fint hos deg! :) Ønsker deg fin-fine septemberdager! Klem fra Else Britt

    SvarSlett
  16. Så nydelige bilder meg lyng og takk for masse høstinspirasjon! :) Snart blir det lyng hos meg også, men september har vært så fin at noe blomstrer enda her så jeg har ventet litt - men nå er tiden kommet - ble så fint hos deg! :) Ønsker deg fin-fine septemberdager! Klem fra Else Britt

    SvarSlett
  17. Høst... ikke det verste en kan ha! Da er det verre med vinteren... men så er det bare å glede seg til våren! Og sånn går nå dagene!

    SvarSlett
  18. Kjempefin høstinspirasjon. Jeg har ryddet litt opp i sommerenskrukke have - noe fikk leve videre sammen med heucherella i nye sammenplantinger og nå må jeg tenke på å få inn fuchsiaene og pelargoniene inn i glassverandaen i første omgang. Det klippes og og tømmes med andre ord i hagen min nå. Tulipanløkene kom i jorda i går. I morgen skal jeg høste tre av epletrærne . Jeg skal presse eplesaft til uken av dem. Altid litt å pusle med i en hage.

    Nyt helgen!

    SvarSlett
  19. Hei og god lørdag.
    Jeg har plukket inn noen frø (hvit salvie)i dag.
    Det blir flere etterhvert så jeg sier ifra nå det kan sendes.
    Maritklem.

    SvarSlett