onsdag 4. september 2013

Sommer i september=)

Tenk at det er sommervær i september. Det kan jeg like=) Selv om det er kaldt og fuktig om morgenen, og kaldt om kvelden, har det vært veldig fin temperatur på dagtid. I dag fikk til og med shortsen komme frem igjen=)


Tror tomatene mine liker høstvarmen de og, så nå er det faktisk et bittelite håp om å få røde tomater. Jeg vet at mange av dere har spist tomater i flere måneder allerede, så dette er jo ingen ting å rope hurra over, men... Jeg er jammen ikke sikker på om jeg orker prøve meg på tomater en gang til. Vi får se når våren kommer og pågangsmotet igjen er stort=)


Erteblomstene er gamle kjente, og de har vokst seg høyere enn drivhuset. De er litt av et syn=)


Det dukker fortsatt opp nye blomster i Kiellandsgata. Kattehalene blomstrer for fullt nå, og setter farge på et bed som ellers er ferdig med blomstringen=)


Andre ting har helt klart gjort seg ferdig for i år. Dill, koriander, sitronkoriander og blomkarse har takket for seg, men de må pent vente til jeg orker å rydde dem bort=)


Stein tipset tidligere i sommer om å klippe ned gressløken, og jeg ble fristet til å prøve det ut. Nå har jeg ny og frisk gressløk i hagen=)


Selv om høsten har kommet, er det flere bed som bugner over av blomster, og det gjør at sommerfølelsen fortsatt sitter i=) Nå gjelder det å nyte det så lenge en kan=)

Ønsker dere en koselig kveld=)

Vibeke=)

9 kommentarer:

  1. Her har vi også vært velsignet med deilig og varmt vær :) Jeg ga opp å dyrke tomater for mange år siden. Alle ble små og de fleste ble grønne... Kanskje jeg prøver igjen når jeg får drivhus? En vakker dag :) Fortsatt fine dager til deg!

    SvarSlett
  2. Jeg klippet også ned gressløken i sommer! Lurt! :)

    Jeg sier det igjen, for noen FANTASTISKE erteblomster!

    Ja, det er et nydelig vær om dagen, helt herlig! :) Ønsker deg en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  3. Det er så deilig med dette været som ser ut til å fortsette. I går vannet jeg i et forsøk på å redde noen planter fra døden.

    SvarSlett
  4. Zen-sommer er herlig. Flott her også været fortsatt. det bare varer og varer og varer. Og heldige er vi.
    Kattehale er så lekker. Tror jeg må få meg en slik i Miacasa. Skal de ha spesielle vokseforhold?

    SvarSlett
  5. Utrolig flotte erteblomster du har! Ja, sensommer som bare fortsetter kan vi like. Kattehalene eller strandkattehalene som jeg kaller de har jeg også. De blomstrer noe utrolig rikt, ja, de vil jo nesten ikke slutte!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Utrulig at vi kan ha 20+ g i september, hærlig :D
    Og at vi kan ta frem shortsen, samme her, Vibeke , noen blomstrer er også færdig for i år her og, men ennu blomstrer det mye fint, men det kjedeligste av alt er og rydde bort det visne.
    Fine bilder fra dæ, Vibeke, ha en fin kveld .

    Lisbeth :)

    SvarSlett
  7. herlige høstdager vi har nå :) Akkåve, så synd med tomatene dine, men til våren igjen vet du.... ;)
    Her har det vært tidenes innhøsting av mye. Ikke spinat, den gikk i blomst nesten før den rakk å spire. Kos deg i helga, nok ei "SOMMERHELG"
    Klem fra Turid

    SvarSlett
  8. Ja det er så deilig å kunne være ute i dette flotte septemberværet.
    Her var det mye flott som også nyter den fine høsten, flotte bilder Vibeke, ha en fin fredag.

    Marit.

    SvarSlett
  9. Godt å se at det ikke bare har vært meg med grønne tomater til ut i september. Kjempefin blogg, jeg stikker gjerne innom igjen!

    SvarSlett