tirsdag 5. juli 2011

Jordbærkrise=)

I dag tidlig oppdaget lillebror en rød diamant i hagen. Han var kjapt ute og fikk tak i det første røde jordbæret=) Heldiggrisen. Da han kom hjem fra SFO i dag fant han to nye. Storebror var borte og fikk aldri anledning til å kreve sitt første jordbær, så nå er det jordbærkrise i Kiellandsgata. Det neste røde jordbæret er storebror sitt... vi får i alle fall håpe at han får tak i det neste. Jeg fikk heller ikke anledning til å ta et bilde av herligheten. Vi  synes, som mange andre, at når det først er jordbærsesong bør man spise så mye jordbær man har lyst på. Den aller første jordbærdesserten er allerede fortært=)



Da jeg kom hjem i dag hadde gubben begynt å male verandaen. Malejobber er stort sett min jobb, men denne gangen tok han kosten i egne hender. Deilig å ha det unnagjort før ferien starter om noen få dager.



Endelig blomstrer Pionen vår. Den er nydelig rosa.. som så veldig mange andre blomster i Kiellandsgata. Tror jeg må kjøpe en til. Denne er nok ikke ideelt plassert, da sola kommer i seneste laget for optimale forhold. Sånn er det å være amatør, man gjør noen feil underveis.

Hagehortensiaen i ei krukke er også i full blomst. Den er utrolig søt, og har veldig store og fine blomster.



Klematisen er også på vei, synes egnetlig den er litt sen i år, men det kan hende jeg husker feil. Den har i alle fall vokst mye de siste dagene=)



Gulrøttene kommer de også og det skal bli veldig spennende å smake de lilla gulrøttene. Småguttene venter i spenning på sin første gulrot. Jeg tror vi skal sørge for at vi har til begge to når de først er ferdige=)

Man kan kanskje tro at hagen vår ikke er for barn, men den er det, altså. Det er bare ikke like artig å ta bilde av trampoline og andre barneleker, men i dag gjorde jeg det likevel. Vi kjøpte trampoline først i fjor, etter at guttene hadde mast om det i flere år. Vi synes egentlig at det er litt unødvendig at det står ei trampoline i hver eneste hage, og tenkte at vi kunne ha noe annet når alle andre har... men, så er det koselig å ha guttene hjemme, og jeg tror det er en av de beste barneinvesteringene vi har gjort. Den brukes hver eneste dag været tillater det. Den er grusom å se på. Ser at andre har svart sikkerhetsnett, vårt er dessverre fargerikt og litt tragisk. Storebror tar salto for bloggleserne=)




Dette kan vel kalles blogginnlegget med det rare i, ble både hummer og kanari=) Det må vel være lov?=) Håper alle har fine sommerdager=)

Vibeke=)

1 kommentar:

  1. Koseleg sommarinnlegg!!
    Våre jordbær blir nok ikkje modne før i neste veke - men då er ikkje vi her, så sneglane får nok den festen...isj!

    Og eg ventar også på det perfekte malevèret, slik at trappa vår blir fin før vi drar. No ser den i alle fall heilt tragisk ut, og då er det litt kjipt å reise frå den. Og når det gjeld trampoline... Vel, vi har også høyrt maset ei stund, men har i år gått for leikehytte/dukkestue i staden. Foreløpig skal vel det vere bra, trur eg! - om vi berre får sett den i stand, altså..

    Ha ei finfin veke!

    SvarSlett