lørdag 21. mai 2011

Hagevandring=)

Det er så utrolig deilig med helg, og enda bedre når været er greit. Jeg trenger ikke strålende sol, men vær sånn at det er fint å være ute. I dag har vi hatt koselig besøk, så vi har ikke rukket å være så mye ute, men en liten runde i hagen har det blitt. Det er utrolig hvor fort hagen endrer seg når sesongen først er i gang. Jeg henger som alltid ikke med, og et par frøposer må ligge til neste år. Kanskje jeg rekker å plante ut frøene da=)

Jeg må vise frem Alpeklematisen min for den blomstrer som bare det. Vises dessverre ikke så godt på dette bilde. Utrolig at en plante kan vokse så fort.



Epletreet er også snart i full blomst. Det måtte vi dessverre flytte på i fjor, men det ser ut til at det klarer seg veldig bra. Gode epler har det også, så vi får håpe på mange epler i år.


Tulipaner har jeg veldig mange av for de er så søte. Noen er snart blomstret av mens andre er godt på vei, så tulipansesongen i Kiellandsgata er relativt lang=) Kjøper stort sett løker fra Bakker, der har de stort utvalg og god kvalitet på løkene.

Det spirer i kjøkkenhagen også, og det er veldig artig. Har sett hos andre bloggere at de snart kan høste inn noen sorter, og kan med en gang si at vi er langt unna det her. Kanskje det endrer seg til neste år når drivhuset er klart. Det er spesielt sukkererter og ruccala som har vokst seg størst her hos oss.

 
Må til slutt vise frem de søte labbene jeg har heklet til et venninne som snart skal få en liten gutt. Fant oppskrift på garnstudio og i løpet av kort tid var begge labbene ferdige=) Nå er det bare å vente i spenning på at den lille gutten skal komme.

Ønsker alle ei strålende helg=)

Vibeke

1 kommentar:

  1. Så deilig hage!! :)
    -og eg ser at våren har komt lenger hos deg enn her oppe hos meg.. ;)

    Herlege tøflar! Blir nok suksess!
    Ha ein fin søndagskveld!
    KLem

    SvarSlett