lørdag 7. mai 2011

Deilig med helg

Familien i Kiellandsgate liker som veldig mange andre helger. Det er koselig å ha god tid til å gjøre noe sammen, og ha tid til andre ting vi har lyst til å gjøre. Guttene og jeg er hjemme alene i helga, og etter en god frokost gikk vi en lang tur fra Leirfossen og nedover elva. Veldig artig å se småguttene løpe nedover elva etter båter (les: pinner og stokker) de satte ut.



Vel hjemme igjen stod litt hagearbeid for tur. Dette blomsterbedet ved garagen (som forøvrig er litt tragisk og for liten til bil) var inntil i fjor sommer frodig og fint. Da vi skulle sette opp en mur i hagen  måtte en enorm gravemaskin kjøre gjennom hagen, og da ble bedet tatt opp. Vi plantet ut litt i fjor, men det ble ikke helt ferdig.


Til høyre vokser en fantastisk alpeklematis sammen med en klatrerose. De er veldig søte sammen. Til venstre vokser en storblomstret klematis. Den spirer bare såvidt enda, men i løpet av kort tid vil den skyte fart. Ellers er det plantet veldig lite her. Det er veldig artig å få lov til å handle inn noen nye planter. Jeg vil at bedet skal se frodig ut og har derfor handlet planter som blir høye, men også noen lave til kanten. På grunn av den brune veggen har de fleste blomstene jeg kjøpte lyse og fine farger. Nå står det stokkroser, anemoner, stormarikåper og andre blomster her. Jeg planter som regel litt tettere enn anbefalt, og selv om jeg gjør det ser det alltid litt stusselig ut i starten. Jeg er veldig utålmodig og vi ha det frodig fra dag en=)


Kobberfatet har vi funnet på loftet. Vi visste ikke helt hva vi skulle gjøre med det, men vi har valgt å sette det i blomsterbedet, pyntet det med fine flate stener og et par kubbelys. Jeg synes de burde hatt ulik størrelse, men måtte handle de på nærbutikken i dag, og der var det ingen andre størrelser å velge i. Kobberfatet har fått en flott overflate etter å ha stått ute.


Nå er det bare å vente på at bedet skal vokse seg til. Jeg er veldig glad i løker, og det vil nok derfor bli plantet ut mange løker mellom plantene til høsten.

Håper alle får ei fortsatt fin helg=)

Vibeke

1 kommentar:

  1. Så fin blogg du har Vibeke!! Kan du ikke komme å fikse hagen min også ;) Klem

    SvarSlett