fredag 27. mai 2011

Sur start på helga.. snart blid igjen=)

I dag har jeg startet helga med å være sur. Sur for alle mulige dumme ting. Jeg liker ikke å være sur og er stort sett blid og glad, men noen ganger så blir man sur uten at man helt vet hvorfor. Så nå jobber jeg med å få opp humøret sånn at jeg slipper å kaste bort helga på å være sur. Etter en liten tur i hagen steg humøret litt da en av favorittblomstene mine plutselig blomstrer. Jeg er veldig glad i Iris, og jeg har ganske mange. Problemet er at jeg ikke får alle til å blomstre, bare noen få. I fjor flyttet jeg på noen for å se om det hjalp, og gleden ble stor da jeg så de første knoppene, og i dag hadde de første blomstene kommet ut.


Flyttingen hjalp tydeligvis på Irisens humør. Sjekket de som fortsatt står i det andre bedet, og de har ikke en eneste knopp. Thai-mannen står støtt blandt grønne blader, og det er ingen tegn på at de skal blomstre så langt. Må nok planlegge flytting for dem også.
Dette pæretreet var noe av det første vi kjøpte til hagen. Det er flere år gammelt, men på grunn av drenering, graving av mur osv er det blitt flyttet på og dårlig behandlet i flere omganger. Vi har flere ganger vurdert å gi det opp da det ikke har hatt hverken blad eller blomster på flere år. Tålmodighet lønner seg tydeligvis for i år har pæretreet både blad og veldig mange blomster. Kanskje vi til og med får pærer. Det blir spennende å se.

Det er slutten av mai og det blomstrer som bare det i hagen, det er jo nok grunn til å være glad. Noen tulipaner har blomstret av og nå er nye blitt veldig fine. Koselig at ikke alle blomstrer på samme tid. Må innrømme at det er mer en tilfeldighet enn nøye planlegging. Som dere ser er det mye rosa, lilla og romantiske farger i hagen vår, og jeg er glad jeg har en mann som ikke setter noen bestingelser for hvilke farger vi skal ha.


Gressløken står snart i blomst, så i dag måtte jeg ta inn en del av den. Vi klipper den opp og fryser den ned. En slik boks er stort sett det vi bruker i løpet av høsten og vinteren før vi på nytt kan ta inn frisk gressløk.
Humøret stiger av å lese andres blogger også, og før jeg aner ordet av det er jeg nok blid og glad igjen.

Ønsker alle ei helg med bare godt humør.

Vibeke=)

1 kommentar:

  1. - som jeg skulle sagt det sjøl, både når det humør og Iris ;-)

    SvarSlett