fredag 2. august 2013

Ferie er livet=)

Dagen etter at ferien startet fløy vi avgårde for en liten ferie=) Mange av dere vet allerede at vi i Kiellandsgata er veldig glad i å reise. Vi liker aller best å organiserer ferien vår selv, så vi bestiller som regel rutefly og hoteller på egen hånd=)

Denne gangen fløy vi til Malaga=)

Det var veldig deilig å komme hit til strålende sommervær med sol fra skyfri himmel og veldig fine temperaturer=)

Vi har selvfølgelig vært en tur på stranda=)

Vi har ruslet litt rundt og sett byen, og spist god mat=) God mat er en veldig viktig del av ferielivet vårt=)

Etter et par dager tok vi bussen til Granada, som er en by på fjellet=) Der gikk jeg på språkskole i 8 uker for 15 år siden. Veldig koselig å komme tilbake til en veldig sjarmerende by=) Bilde over er tatt fra takterrassen på hotellet hvor vi bodde=)

Det er selvfølgelig ingen strand i Granada, men vi bodde på et hotell med basseng. Det var vi veldig glade for da temperaturene nærmet seg 40 grader, men vi klarte likevel å bruke tid på å rusle rundt og se på byen.

De har en fantastisk arabisk festing i Granada, Alhambra. Dette bilde viser bare en bitteliten del av den. Den er et fantastisk syn, både utenpå og inni=)

Granada er en av de siste byene i Spania som fortsatt serverer gratis tapas når du bestiller drikke. Vi brukte litt tid på å finne steder hvor de serverer god tapas, og vi fikk veldig mye godt. Over ser dere bilde av den ene retten=)

Nå har vi allerede reist videre=)

Håper dere får ei fin, fin helg=)

Vibeke=)

1. Så deilige ferier dere drar på! Det er sikker flott å være der selv om 40 grader er for varmt for meg. Håper du får en fin helg!

2. Flotte bilder. Heldige dere som kan reise så mye :)

3. Ååå det så fantastisk ut der, deilig å komme bort litt og være sammen med familien på tur.

Får håpe drivhuset og hagen bugner med grønsaker og blomster når du kommer hjem.

God helg og kos dere.Marit.

4. Oi.. høres ut som en spennende og flott ferie, kos dere masse, fine bilder fra turen deres :)

Lisbeth ;)

5. Flott reiseskildring! Fortsatt god ferie!

6. Luksusssss :)! Nyt ferien til det fulle :)! Klem

7. DETTE SÅG OG HØRTES HELT HERLIGT UT
    NYT HELGEN
    KLEM ELI:)

8. Vi reiser til Hellas i morgen den dag *glede* Adjø Norge, adjø regn! Kos dere videre i Spania :)

9. Eeeeendelig ble det ferie på dere, Vibeke. Og for et spennende reisemål dere har valgt. Jeg har aldri vært i Spania, men Grenada står på ønskelista over mulige reisemål. Gleder meg til å lese mer Spaniablogging.

Enig, mat er en av de viktigste feriegledeopplevelsene. God ferie videre. Jeg nyter mine siste feriedager her hjemme.

10. Høres ut som en herlig tur! :) Forstår godt at det er spennende og koselig å være tilbake i Granada. Mmm, tapas er bare så godt! Nyt ferien videre, Vibeke! :)

Her hos oss er det de to største gutta som har de litt "større" ferieplanene i år med speiderlandsleiren som var i Stavanger og nordovertur (tar fly alene, spennende!) til mammas barndomshjem utenfor Tromsø. Ellers har det blitt en del utflukter på oss til bla Langedrag, Tusenfryd, Maihaugen, Oslo, hytta...

Her kom regnet veeeldig plutselig etter en lang og god solskinnsdag. Kose meg inne resten av kvelden nå!