fredag 24. februar 2012

Figgjo-utfordring=)

Frk.eplegrøts lille hus har en utfordring på bloggen sin, hvor hun oppfordrer til å vise frem Figgjo-servise man har. De som kjenner oss vet at vi er veldig glad i det aller meste fra Figgjo. Det hele startet med at vi fant Smørblomst-servise på loftet i huset vår. Huset har vært mine svigerforeldres, og svigermor flyttet fra det med mange skatter på loftet. Vi har selvfølgelig hentet det ned. Vi har funnet mye annet av Figgjo på loftet også=)


Smørbloms-serviset synes jeg er supersøtt. Det er dessverre veldig vanskelig å få kjøpt nye deler til det...



Morocco kjøpte vi på Ikea-loppis=) Vi fikk kjøpt veldig mange deler for 150 kr. Billig, billig, billig=)



Denne melkrukka er kanskje den jeg er aller mest glad i. Har aldri sett den på loppis før, og ble veldig, veldig glad da jeg fikk tak i den på garasjesalg for den nette sum av 50 kroner.


Supperterrinen ble kjøpt samme sted, for samme pris. Jeg tror nesten ikke den er brukt=)


Fjggjo-ting og tang er veldig artig, og jeg er redd kjøkkenet blir fylt til randen om innkjøpene skal fortsette=) Dette er bare et bittelite utvalg av det vi har stående. Alt er jevnlig i bruk=)

Fin fredag til dere=)

Vibeke

6 kommentarer:

  1. Så mye fint, har et fat som hører til kjelen og de små koppene øverst. Elsker det! Tusen takk for en skikkelig koselig kommentar inne hos meg!
    Fortsatt god helg til deg!
    klem fra monica :)

    SvarSlett
  2. Psst! Fretex i Fjordgata hadde Smørblomst-deler så sent som i forrige uke!

    Keiserklem fra de som en gang skal kjøpe seg mokkakopper fra Figgjo. En gang. :)

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke sett det mønsteret på melkrukka før. Så morsomt.
    Jeg ELSKER også Figgjo. Kjøkkenet bugner. Men så mye fint og letingen etter nye deler er morsom.
    God helg :)

    SvarSlett
  4. så mange flotte varianter!
    det blir liksom aldri nok, så det skal mye til før jeg går ifra noen av merket figgjo, på loppis eller gjenbruk ;)

    SvarSlett
  5. Masse fine figgjo skatter her hos deg. Jeg synes også den melkrukka var en av de vakreste:)

    SvarSlett
  6. Hei her var det mye fint. Mønsteret på melkrukka heter Mitt skib er lastet med. Og det designet av Turid Gramstad Oliver
    Hilsen Hanne på Madla.
    Gå inn på aftenbladet.no og søk på figgjo eller figgjo fajanse så finner du/dere artikkler om Figgjo Fajanse.

    SvarSlett