søndag 11. august 2013

Blomster i hagen=)

Det er koselig å komme hjem fra ferie til masse blomster i hagen. Denne salvien har mer eller mindre overtatt et helt bed mens vi var borte=) Den er heldigvis fin, men det kan bli litt mye også.



Dette er blomsten til en av bønne-plantene våre. Den er dekorativ og fin=) Men jeg er redd jeg ikke rekker å få bønner på den i år!!!


Jeg liker kuletistler, selv om jeg egentlig forbinder tistler med noe negativt. Den blir enda søtere etter hvert=)


Og flere av de egensådde sommerblomstene står nå i full blomst. Neste år må jeg starte litt tidligere med såingen, slik at jeg slipper å vente så lenge på sommerblomstene!!! Jeg lærer aldri, og vil sikkert komme litt for sent i gang neste år også=)


Denne stauden er supersøt=) Jeg vet, som alltid, ikke hva den heter. Kanskje noen av dere vet det? Jeg lærer etter hvert.


Mange rosatoner i hagen=) Jeg får vel være glad jeg har en mann som synes det er helt greit! Koselig med blomster i hagen, og jeg vet det kommer til å blomstre lenge enda=)

Håper dere har hatt ei fin helg. Vi har fortsatt ei uke ferie igjen, så her skal helgefølelsen sitte i ei hel uke til=)

Vibeke=)

13 kommentarer:

  1. Så mye fint du har i hagen! Ja, det er lett å komme for sent i gang med såingen. Kan den blomsten være en stokkrose?:-)
    Ha en ny fin uke!

    SvarSlett
  2. Så mange fine blomster du har i hagen din :D

    Ønsker deg en fin ny uke!
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  3. Hei Vibeke. Skikkelig flott blomstring i hagen din i år! Er de salvieplantene stauder? Skikkelig flotte! Jeg er enig med Marit. Den blomsten du viser ser ut som en stokkrose :-) Den dyprosa astilben du viser til slutt er forresten også kjempefin!
    Ha en fortsatt riktig fin dag Vibeke.
    Stein

    SvarSlett
  4. Virkelig et herlig blomstermangfold hos deg, Vibeke. Slike kuletistler gjør seg ofte fint i staudebed. Hm, tror jeg må få meg en slik en. Eller to. Blir de høye? Har noen høye som likner, i blåliggrå nyanse. De har tendens til å legge seg ned, hvis jeg ikke spjelker dem opp.
    Ny nydelig hageuke ønskes deg.

    SvarSlett
  5. Heia Vibeke :)

    Takk for de koselige kommetarene du legg igjen hos mæ.

    Så deilig at Savien blomstrer så vakkert hos dæ og de tislene var stilige :)
    Nydelig farge på blomstrene dine.

    Ha en fortsatt fin ferie, håper sola skinn på dæ.

    Lisbeth ;)

    SvarSlett
  6. Masse fint hos deg nå :) Jeg liker også tistler, de er så flotte og så står de lenge.
    Fin uke til deg.

    SvarSlett
  7. Mye fint det er hos deg!..mye lekkert:)
    Ønsker deg en fin uke:)

    SvarSlett
  8. Ja vi tror vi har god tid med såinga og plutselig er det for sent.Mye fint hos deg og nyt siste ferieuka :o)

    SvarSlett
  9. Dere har så mye flott i hagen deres, og den egensådde rosa sommerblomsten var utrolig søt. :)

    Hehe, jeg er nok ikke den rette til å gi tomatråd! ;) Var nemlig heldig å overta STORE tomatplanter med grønne tomater! Men vet at mamma har snakket om at de trenger mye vann og gjødsel, men det er neppe noe nytt for deg! ;)

    I morgen starter jeg jobb igjen, planleggingsdager denne uka. Syns det er godt å starte med planleggingsdager, få en del ting på plass og treffe kollegaer etter en lang ferie. :) Fortsatt god ferie til deg! :) NYT!

    SvarSlett
  10. Sjølv om du kom seint i gang med såinga er det kjekt når dei endelig viser seg i fullt flor slik som her. Kjempefin blomstring hos deg no.
    Nyt siste rest av ferien...vi håper på ein fin seinsommar :))

    SvarSlett
  11. Vakre blomster i hagen deres :) Jeg får mer og mer sansen for astilber. Mulig det blir det foran bambusen i hagen vår. Nyt siste rest av ferien :)

    SvarSlett
  12. Utrolig mye fine blomster i hagen din Vibeke! Må være en fryd å komme hjem til en fargerik hage, dog selv om kanskje noen blomster har grodd mer enn ønskelig ;)

    SvarSlett
  13. Hei igjen! Jeg skal kun undervise i norsk dette skoleåret, og det syns jeg er helt supert! :) Norsk i to 10. klasser, samt noen timer med spes. ped. på 9. trinn. Varierte arbeidsoppgaver. Jeg er kontaktlærer i den ene 10. klassen jeg skal undervise.

    Ønsker deg en forsatt fin uke! :)

    SvarSlett