fredag 23. august 2013

Fantastisk fredag=)

Fredag er den beste dagen i uka, synes jeg. Da er hele helga foran meg! Og ekstra godt var det i dag, etter ei uke i ny jobb, å rusle hjem til strålende sol=) Det har gått veldig fint med oppstarten i den nye jobben. Det er like hyggelige folk der også, og arbeidsoppgavene virker spennende, så nå gleder jeg meg til fortsettelsen=)


Det har regnet ganske mye denne uka, og da er det ikke like hyggelig å rusle ut i hagen. I dag derimot, var det strålende sol og da var det veldig koselig å rusle rundt=) Kuletistel med 5 humler var jo et fantastisk syn=)



Erteblomstene på drivhuset har jeg vist frem før, men jeg synes de blir finere og finere. Det er mange blomster, og jeg rekker ikke knipe av de som har blomstret ferdig!




I år gjorde jeg et eller annet feil med sukkerertene, for den første runden jeg sådde ble det ingen ting av. Nå kan vi endelig kose oss med sukkererter=)


Chilliene som vi kjøpte på planteloppis er blitt røde. Er det noen som vet hvor store de skal bli, eller kan jeg bare plukke dem inn nå?


Dette er den neste hageplanen. Bak utekjøkkenet/pizzaovnen er det mye plen, og den skal vi forvandle til en koselig kjøkkenhage. Kjøkkenhagen er for liten og jeg har lenge ønsket meg en ny. Gubben er heldigvis enig i at den skal utvides. Planlegging er veldig artig=)


Til slutt må jeg vise frem kubjellen som plutselig har dukket opp. Den må vel være litt forvirret?

Håper dere får ei fin helg med masse sol og fint vær=)

Vibeke=)

5 kommentarer:

  1. Så mye fint du har i hagen! Spennende med kubjelle nå, for den er jo en vårblomst. Det er planleggingen som er halve gleden!

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Hei Vibeke.
    Så nydelige erteblomster, så store og kraftige.
    Ja det er mye å se på, lukte på og spise i hagen din ennå også, august er en fin måned når solen skinner.
    Fine bilder fra hagen din, god helg.
    Marit.

    SvarSlett
  3. Det var da en overraskelse med kobjælden. Ærteblomsten
    har et fint og spættet ydre.
    God Weekend
    JetteMajken

    SvarSlett
  4. Så utrolig nydelige erteblomstene deres er! :) Mine vokser oppover en av syrinbuskene, men er LANGT fra så høye som deres! ;)

    Kjempespennende med chili da! De så flotte ut.

    Blant annet kost meg med å lage solbærsaft i dag. Det er noe eget å lage det selv. Syns det er koselig å kjenne duften av sylting, minner meg om barndommen da mamma laget saft og gele av bær fra hagen. :)

    Hyggelig å høre at den første uka i ny jobb har gått så bra! :)

    Kos deg videre med helg! :)

    SvarSlett
  5. Eeeelsker også erteblomster. Ser ut som du har en ekstra vakker variant, med rosaskimrede kronblader. Har jeg ikke sett før.

    Gleder meg til å følge med i prosessen rundt kjøkkenhageutvidelesen. Kunne tenkt meg det samme, men patriarken er ikke helt moden for snekring av flere høykasser. Jeg har 3 fra før. Og det er jo så moro med grønnsaker, urter osv man har dyrka selv. Akkurat nå er det aspergesbønner i lange baner. Tror jeg må forvelle og fryse ned noe… Mulig jeg må satse på pallekarmer istedet, hvis ikke jeg klarer å overtale patriarken til å svinge hammeren neste vår.

    Lykke til videre med ny´jobben. Fint starten har vært god. Betyr mye.

    SvarSlett