tirsdag 28. februar 2012

Bok nummer to unnagjort=)

Når jeg har ferie får jeg virkelig fart på lesingen. Da har jeg plutselig tid til å lese litt mer enn vanlig, og i løpet av den lille vinterferien ble jeg ferdig med bok nummer to, "Hjemkomsten" av Victoria Hislop. 



Denne boka har fått stå lenge i bokhylla, og jeg har hatt vanskeligheter med å komme i gang med den. Litt på grunn av at jeg likte Hislops "Øya" veldig godt, og derfor var jeg redd for at denne skulle bli en nedtur. Og litt fordi en kollega lånte den,  men leverte den tilbake før den var ferdiglest fordi hun var skuffet.

Så jeg var litt ambivalent til denne boka da jeg startet på den. For å være ærlig gikk det litt tregt i starten, og jeg var redd jeg ville bli like skuffet som min kollega. I løpet av noen sider løsnet det, og da jeg først var i gang hadde jeg vanskeligheter med å legge den fra meg. Mye av handlingen foregår i Granada i Spania. Der var jeg på språkreise sammen med noen venninner da jeg var ung, og det gjorde at boka ble ekstra interessant å lese. Historien veksler i tid, men det er lett å følge handlingen. Mye av historien foregår under borgerkrigen i Spania, sammen med en litt trist kjærlighetshistorie er boka absolutt verdt  å lese=)

Nå er jeg allerde godt i gang med den tredje. Snart ferdig faktisk... Dere tror kanskje jeg ikke gjør noe annet enn  lese, men jeg får heldigvis gjort mange andre ting også=)

Kanskje noen av dere har ei god bok å anbefale meg?

Ønsker dere ei fin ny uke=)

Vibeke

4 kommentarer:

  1. Så koselig at du anbefaler denne boka, skal se på den, har du lest serieromanen først bok som kom ut i butikkene sist mandag, Stina Saga, den vil æ annbefale på det sterkeste, ikke bare fordi det e dattra mi som har skrevet den, men den er skikkelig spennende, den har også fått kjempegod kritikk av alle de som har lest den, de 4 første dagene var det allerede 1.800 som hadde tegnet abbonemang på den, og det e mye sa forlaget, til at det e den første boka.

    Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth. :O)

    SvarSlett
  2. Jeg har også denne i bokhylla! Vet ikke helt om jeg skal lese den, for jeg har også hørt mange dårlige kommentarer. Øya var jo kjempe fint! Vi får se.... kanskje.

    Ønsker deg en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  3. Er akkurat ferdig med "Krystallslottet" av Jeannette Walls. Anbefales på det sterkeste! :-)

    SvarSlett
  4. Denne boken står i bokhylla, men har ikke fått lest den enda

    SvarSlett