mandag 23. juli 2012

Erteblomster og noen ukjente=)

Hvor er sommeren? Den har bare så vidt tittet innom i år, og selv om jeg har bestemt meg for å ikke bli i dårlig humør av været, så greier jeg ikke alltid det. Så jeg henger litt med hodet i dag... selv om jeg ble litt glad da jeg kom hjem fra jobb og fikk se at denne erteblomsten som tidligere i uka var nesten hvit, er blitt nydelig blå=) Jeg hadde selvfølgelig ikke kameraet i nærheten, så bilde av den fine blå får komme senere. Lekker=)




Denne sommerblomsten fikk jeg av naboen tidligere i år. Den er supersøt, og litt rar=) Jeg vet selvfølgelig ikke hva det er, men håper noen av dere kan fortelle meg det. Den må jeg få tatt frø av i år, slik at jeg kan så egne til neste år=)


Jeg er ikke alene om å ha denne søte klatrerosen, New Dawn. Den klatrer villig her, selv om jeg ikke tror den får helt riktig behandling....


Den er litt vel vill her, så jeg må nok binne den opp litt etter hvert, men siden vi har litt "rotete" hage er det ingen hast=)


Enda en søt fått av naboen. Vet ikke hva dette er heller, men den er veldig søt den også=)


Jeg var veldig heldig og fikk et helt lass med blomster av naboen tidligere i år. Denne blomsten ser ut som den etter hvert får lilla blader. Først var de grønne, og etter hvert ble de mer og mer lilla. En stilig frøken dette også. Noen som vet hva det er?

Håper dere har en fin sommer=)

Vibeke (som teller ned til ferie)


7 kommentarer:

  1. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med de. Men fine var de! New Dawn må bindes opp ja, den har en enorm vekstkraft. Jeg kjøpte min i vår og den har allerede begynt å klatre. Ha en fin kveld! :-)

    SvarSlett
  2. Den rosa ukjente sommerblomsten er en løvemunn! De er kjempefine, og blomstrer lenge! De andre kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. New Dawn er en nydelig rose, som jeg ikke har selv. Jeg merker dog en gryende interesse for rosen etterhvert :) Selv om jeg ikke er så glad i torner...

    SvarSlett
  3. Så vakre bilder fra hagens blomster. Nydelig hus dere har, ser jeg. :)

    SvarSlett
  4. Erteblomster og New Dawn er så flott! I år har jeg ikke erteblomster... Og New Dawn kan jeg virkelig tenke meg!

    Huset deres er helt nydelig, ja! :)

    Og så masse flott dere høster inn om dagen! Her begynner ripsen og solbæra å få farge, så om ikke så altfor lenge blir det sylting. Planen er å lage saft og gele.

    I dag er det meldt sol, så håper den titter frem snart! ;) Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  5. Nydelig blomstring!Vakkert.:)

    SvarSlett
  6. Takk for koselig besøk på bloggen min!:)Så morsomt at dere har lagotto også!:)Vi har Billy på 4 år, og bouvieren Egon på 8 år.Ellers er Trulte en av gjengen her i Humlehagen,he,he-hun er kose-minigris her hos oss, veldig morsom og ja - nesten smartere enn oss andre her i Humlehagen..det sier jo litt!;);)Hun er litt over året gammel.Hilsen Else Britt

    SvarSlett
  7. Hei!

    Så fin blogg du har, og for en nydelig hage!

    New Dawn står i full blomst her også nå. Den er så fin! Og lukter så GODT.

    Den lilla blomsten til slutt er en Dusksalvie Blue Denim :)

    Fortsatt god sommer!
    Mvh Merethe på Eid

    SvarSlett