tirsdag 28. juni 2011

Vente, vente..

Vi venter i Kiellandsgata, både på sommervær og ferie. Etter hvert som jeg er blitt eldre, har jeg blitt mer og mer opptatt av været. Det er jo egentlig noe gamliser er opptatt av. Jeg sjekker til stadighet værmeldingen, mens jeg tidligere tok været på sparket. En kollega av meg mener at dette kun er en fase som vil gå over etter hvert=)

På tur med Nemi (hunden vår) plukket jeg nye blomster til norgesglasset på verandaen. Fant mange fine blomster langs veikanten. Tror noen stod hårfint på andres eiendom, men det synes jeg må være lov=) Alt vokste utenfor gjerdet. Det er bare å bytte ut blomstene med nye etter hvert som de visner ned, så har man en romantisk bukett på bordet til enhver tid.




Vi venter fortsatt på glass til taket på drivhuset. I går tok tålmodigheten slutt, og jeg måtte sette opp buen jeg har kjøpt inn for lenge siden. Har lenge hatt en plan om at det skal bli en slags inngang til hagen i forbindelse med drivhuset, og i går hjalp gubben meg med å spikre opp buen. Den må løsnes når drivhuset skal gjøres ferdig, og vi har ordnet det slik at dette skal være relativt enkelt. Jeg tror det blir veldig bra. Plantet pil her for flere år tilbake, og nå skal deler av den få vokse over til drivhuset. Ved drivhuset har jeg en plan om å plante en annen klatrer som skal få vokse over mot pilen=) Resten av pilen brukes til skjeming mot naboen som har veranda oppå garagen sin. De har fin utsikt rett ned på platten hvor vi har utegrill og spiseplass. Nå som pilen er bundet opp, er ikke sikten like god lenger=)




 Burde helt klart ha ryddet bort rot først, men sånn er det hjemme hos folk som til stadighet pusser opp noe. Det blir litt rot her og der=)

Deilig med skjerming, samtidig som det gir litt jungelfølelse=)


Våre første sukkererter er straks klare. Nam, nam, det er bare å glede seg. Regner med at småguttene spiser opp de fleste før jeg rekker å smake=) Det er veldig hyggelig at de kan spise det vi dyrker i hagen, gressløk, plukksalat og etter hvert sukkererter og jordbær går ned på høykant om sommeren=)

Ønsker alle en fortsatt fin sommer=)

Vibeke=)

1 kommentar:

  1. Hi hi! Du er ikke alene om å være opptatt av været! Jeg har fått meg egen værmeldings-gadget på bloggen min;o)

    Ha en fin torsdag, uansett vær:o)
    Heleneklem

    SvarSlett