fredag 17. juni 2011

Mere, mere=)

Etter et par finværsdager i Trondheim, ønsker vi oss mer av det=) Når det er greit vær, bruker vi mesteparten av tiden vår ute. I går fikk vi både til kos og arbeid. Etter jobb grillet vi god mat, hvor salaten var laget av egendyrket ruccola. Etterpå ble det ryddet litt i hagen. Den ene platten ble oljet gylden... kanskje litt for gylden. Greier ikke helt å bestemme oss for hva vi synes=) Har fortsatt flere platter og en veranda som må oljes, så jobben er langt fra ferdig.

I siste Norsk hagetiden hadde de et tips til hvordan man kan støpe et fuglebad. I går skulle gubben lage sement for å fikse litt på utegrillen og da laget han så mye at jeg kunne få litt for å gjøre et forsøk. Det man gjør er å lage en haug med sand. Legge et rabarbrablad over og så ha på sement. Jeg synes resultatet ser bra ut, og håper fuglene vil ta et bad her. Det står fortsatt i trillebåren, da jeg vil at det skal være helt tørt før jeg fyller det med vann.


Noe av det morsomste med å ha hage, er at den hele tiden endrer seg. Da jeg ruslet rundt i hagen sent i går kveld, hadde ingen av kjempevalmuene kommet ut, og det så ikke ut til at det var nært forestående heller. I dag da jeg kom hjem fra jobb, hadde den ene sprunget ut. Jeg er ikke veldig glad i orange blomster, men de frisker opp en ellers litt vel rosa og lilla hage. Men i år har jeg frøsådd rosa kjempevalmuer=))

Tenk om alt ugress kunne vært så fint som dette, da hadde det ikke gjort noe om det titter opp overalt. Måtte plukke inn noen av blomstene som plutselig har dukket opp rundt drivhuset, og de gjør seg veldig godt i et norgesglass.


Ønsker dere alle ei trivelig helg=)

Vibeke=)

1 kommentar:

  1. Så fint fuglebad!! Flott idè!

    Ha en fin lørdag!
    Heleneklem

    SvarSlett