onsdag 8. juni 2011

Endelig hjemme igjen=)

Jeg har vært på fagdager med jobben et par dager, og det føles ut som en hel evighet. Rart hvordan tidsperspektivet endres etter hva man holder på med. To veldig fine dager sammen med hyggelige kolleger, men godt å være hjemme igjen. Synes nesten at alt i hagen har vokst på de dagene jeg har vært borte, men det er nok mer innbilning enn virkelighet=)

Hagen er under stadig endring her i Kiellandsgata, og det er flere områder som ikke er spesielt fine. Det gjelder stort sett området rundt drivhuset, hvor det i fjor valset en gravemaskin! Det er ødeleggende for ei fin plen, skal jeg si dere. Nå må dette området bare vente til drivhuset er ferdig og vi har tenkt igjennom hvordan vi vil ha det. I innkjørselen er det lagt grunnlag for steinlegging. Problemet nå er at jeg aller helst vil legge stein, mens gubben tenker at det hadde passet best med grus. Så har vi en bitteliten diskusjonsjobb å gjøre før jobben kan starte.


I helga lagde jeg et nytt bed ved garagen vår... som ikke fungerer som garage, men som lagringsplass for gressklipper, sykler osv.




Nå blir det koselig å sole seg på platten foran garagen... selv om vi stort sett aldri soler oss i Kiellangsgata! Det har vi jo ikke tid til=) Når det ene prosjektet er ferdig, er det flere påbegynte som står for tur, og helt sikkert noen nye under planlegging. Og vi gjør det ikke for å stresse, men ene og alene fordi vi liker å holde på=) Og vi gjør det meste i det tempoet som passer oss. Det har vel alle som venter på at drivhuset skal bli ferdig fått merke.




Øverst i bedet har vi satt ei gammel jerngryte som har stått rundt omkring i hagen. Har aldri funnet den ideelle plassen for den. Tror den blir bra her. Hva vi skal ha i den er heller ikke bestemt. Tenkte kanskje den kunne egne seg for jordbærplanter. Det synes jeg vi aldri får nok av=)

Ha en superfin kveld=)

Vibeke=)

2 kommentarer:

  1. Velkommen hjem igjen:o)
    Ja, dere har nok av prosjekter på gang... heldig er dere som får drivhus! Koselig bed du har laget, jeg liker stein!

    Ha en fin kveld videre!
    Heleneklem

    SvarSlett
  2. Så flinke de er til å lage koseleg og fin hage! :)
    Vi kunne også trengt ein liten gartner og hagedesigner..! ;) I dag fekk eg forresten skjenn av den koselege nabodama... For ho fekk løvetannfrø frå vår hage og inn på plenen sin, og ho kom til å bruke heile sommaren på å luke løvetann! Uff og uff! Eg syns jo det er frykteleg ubehageleg at nokon er sinte på meg, så eg må nok ut å plukke løvetann i hagen i løpet av dagen..heh!

    Kos deg i varmen!
    KLem

    SvarSlett