onsdag 6. mars 2013

Borte bra osv=)

Det er faktisk sant! Borte er veldig bra, men hjemme er aller best. Selv om vi alltid synes det er litt trist at ferien er over, er det alltid godt å komme hjem igjen.... Litt kjedelig å dra fra sol i Paris til regn/snø i Trondheim, men man venner seg heldigvis fort til det=)


Dette bildet ble tatt bare et par dager før vi dro til Paris! Da smeltet snøen fort, og jeg øynet plutselig en mulighet til å sitte ute! Det var selvfølgelig vel optimistisk, men... Nå er det skikkelig vått ute! Så vått at jeg er redd løkene råtner om det ikke snart får tørke opp!


Trondheim er jo en av de aller fineste byene, spesielt når det er finvær=) Så mens det sludder ute, drømmer jeg om solfylte dager. Det hjelper=)


Jeg har lest utrolig mange bøker i det siste, og dette er oppfølgeren til "Mot nordavinden" som jeg leste for en tid tilbake. Boka er rett og slett mailutveksling mellom to som "møttes" etter en feilsendt mail. Den første hadde en litt kjedelig slutt, og derfor var det veldig artig å finne oppfølgeren på mammut-salget. Det er alltid spennende å vite hvordan det går... Fin bok som det gikk veldig fort å lese=)


I Paris blomstret krokusen,  og da jeg kom hjem så jeg at mine også er på vei opp! Hipp hurra! Det må jo bety at det veldig snart er vår=)

Fiiin onsdag=)

Vibeke=)

8 kommentarer:

  1. Heia takk for koselig kommentarer hos mæ.
    Det er bestandig godt og komme hjem etter at man har vært borte en stund.
    Så deilig at du ser at krokusene dine kommer opp nu, heldige dæ :)

    Ha en fin kveld.

    Klem Lisbeth ;D

    SvarSlett
  2. Det hørtes ut som en deilig tur! Så tidlig det er hos deg, her er det bare snø og atter snø :-(

    SvarSlett
  3. Så enig i det du skriver om Trondheim. Virkelig en flott by! Fint bilde der man skimter Kristiansten festning i det fjerne. Kikket opp på den fra gamle bybru sist helg. FØR det begynte å snø. He he...

    SvarSlett
  4. Så herlig med ferie først og så vår etterpå. Her er det masse snø fortsatt, men frøsåinga er i gang :))

    SvarSlett
  5. Fine bilder. Her er det fremdeles for mye snø til å ane noen krokkus, men det nermer seg for hver dag :)

    SvarSlett
  6. Ja nå blomstrer krokusen her også. Over natten så har den sprunget helt ut :) Herlig!

    SvarSlett
  7. Hei! Håper du har en fin helg! :)

    Så herlig at krokusen er på tur da! Her er det nok litt for mye snø til at løkblomstene kan titte frem, men snøen smelter den. I fjor høst plantet jeg ned en del løk som var avblomstret (løk jeg hadde pyntet med inne før det virkelig var vår), er spent på om de vil dukke opp nå til våren! Ellers har den tidligere hageglade eieren plantet ned div vårløk både her og der, veldig koselig. :)

    SvarSlett
  8. Venter i spenning på våren her og..
    For en herlig tur dere har hatt til Paris, veldig inspirerende :-)

    SvarSlett