onsdag 6. juni 2012

Et liten klatrevegg=)

Jeg har laget en liten klatrevegg før også, men nå var det på tide å lage en ny. Den gamle er festet til et vindu i drivhuset hvor sukkererter skal få gleden av å klatre. Så da var det bare å sette i gang. Et gammelt vindu uten glass, litt hønsenetting, tang og stiftemaskin er det som skal til=)


Vinduet hadde fikset seg selv, da det blåste overende i vinter og glasset ble dermed kunst!


Hønsenettingen ble klippet i størrelse med vinduet, og så var det bare å stifte i vei. En enkel måte å lage en søt klatrevegg på.


Denne søte blomsten skal få utfolde seg fritt i sin nye klatrevegg=) Jeg er veldig dårlig på å huske hva ting heter, men jeg regner med at noen der ute vet det=)


Et par spiker i veggen, og klatreveggen er på plass.


Bedet rundt verandaen som vi lagde i fjor vokser seg til. Gleder meg til det bugner over=)



Denne irisen blomster her, og den er så utrolig vakker=)


Og som dere ser, det kommer til å bli mange flere=)

Håper dere har det fint=)

Vibeke

5 kommentarer:

  1. Se det! Nok et lur ide'fra din kant.
    Husker ikke navnet på den klatreplanten jeg heller, men er nydelig gul med brunt øye i midten, ikke sant? Har hatt den flere ganger. Mener å huske den tåler lite tørke. Lykke til!

    SvarSlett
  2. Kan klatreplanta være blodbeger? Uten at jeg har spesielt god kjennskap til den da :) Den irisen er nesten til å dø for, utrolig lekker.
    Nyt dagene.

    SvarSlett
  3. Lurt og lage en klatrevegg av et gammelt vindu.
    Æ fikk også laga mæ en liten klatrevegg i kjøkkenhagen min til sukkererterne mine, men da tok æ bare og klippet en liten bit hønsenetting og spikret den rett i sjåveggen, skulle ikke være så voldsomt stor, så den blei fin den og :)
    fine blomster har du i hagen din ; ha en fin torsdag, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  4. Både lurt og søtt å lage en klatrevegg av et gammelt vindu! God idè! :) Hmmm, har et gammelt vindu med hønsenetting i kjelleren, har brukt det som adventskalender de par siste årene, men kanskje det kan få være blomsterklatrevegg om sommeren!? ;)

    God helg fra Aia :)

    SvarSlett
  5. Nyydelig iris :D
    Og flott den klatrerammen din!

    SvarSlett