fredag 11. januar 2013

Fredag er den beste dagen=)

Jeg synes at fredag er den aller beste dagen i uka. Vi prøver å rydde og vaske huset på torsdager, slik at vi kan komme hjem til rent hus på fredag. Det er ikke alltid vi blir helt ferdige, men.. Vi har IKKE vaskehjelp, men vasker huset vårt selv=) Det er ikke det at jeg elsker å vaske hus, men jeg synes det er helt greit=) Heldigvis er vi flere som gjør det sammen, selv om vi ikke tvinger småguttene til så mye!

Vi bruker ikke fredager til noe spesielt og har ingen spesielle rutiner=) Denne fredagen skal vi spise god mat, helt sikkert se noe koselig på TV og jeg skal strikke litt. Har funnet oppskrift på en søt hals med flette på nett. Jeg har aldri strikket flette før, men det er jo veldig lett!


Halsen har bare flette på den ene siden, så det går ganske fort å strikke=)


Bokhylla er grunnet og ferdigmalt! Det er bare å sende en stor takk til gubben som har gjort både snekker- og malejobben denne gangen=) Det er foreløpig ikke mange bøker i hylla, men den skal nok fylles opp på lang sikt.


Vi vet ikke helt hvordan vi skal møblere enda. Ørelappstolen er vi veldig glad i. Jeg har gjort et forsøk på å trekke den opp selv, uten særlig hell, og nå står den halvferdig og venter på en avgjørelse på hva vi gjør videre. Vi må finne noen som kan trekke den om, og finne et stoff som er grovere enn det vi har prøvd her. Vi har i alle fall gjort et forsøk, og man kan vel ikke lykkes med alt?=)

Tusen takk for mange boktips, jeg har allerde bestilt en av bøkene og flere av dem komme jeg til å lese=)

I morgen skal jeg ta en titt i frøboksen min, og finne ut når jeg skal så de ulike plantene. I fjor var det flere ting jeg ikke rakk! Og det verste er at det er i kjent stil=)

Håper dere får ei fin, fin helg=)

Vibeke

8 kommentarer:

  1. Høres ut som at du får en super fredag. Kos deg masse!

    God klem

    SvarSlett
  2. Jeg fant et godt uttrykk når det gjelder rengjøring; "Bedre med litt støv i krokene enn et rent helvete" God helg til deg også!

    SvarSlett
  3. Så flotte bokhyllene ble! Jeg synes du er veldig heldig som har en så flink mann :)
    Halsen så også veldig fin ut med flette på. Ha en flott helg!

    SvarSlett
  4. Herlig med nyvasket hus! :) I går drev vi med litt ommøblering pluss at det ble sent før vi var hjemme etter jobb, barnehage og besøk, så tror jeg skal ta litt vasking i dag! ;) Noe særlig utetid blir det iallefall ikke i dag, her er det 18 kalde... Brrr!

    Bokhyllene ble kjempefine og halsen kommer til å bli både fin OG god! :)

    Kurvene i gangen var flotte! Vi har også kurver i gangen, en til hver, og det er så utrolig praktisk for alle. :)

    Ønsker deg en riktig god helg, Vibeke! :)

    SvarSlett
  5. Eeelsker fredager! Eeelsker nyvasket hus. Det er ikke mitt hus denne helga, for vaskehjelpa har ferie. Jeg eeelsker ikke å vaske hus nemlig.

    Den halsen ser så fin ut. God ide! Kan du linke oppskrift, Vibeke?

    Lys lørdag ønskes deg.

    SvarSlett
  6. Fin hals! Likte fargen; god og "varm";)

    SvarSlett
  7. Fin hals du held på med...ligna eit prosjekt som ligg og er påbegynt i korga mi :)
    Bokhylla vart super...skryt til herren i huset!!
    Høyrest ut som det var ein deilif Fredag i huset ditt.
    Så får du kose deg vidare med frøboksa.....kjekt det også. Gled meg til vi får sjå kva du skal så.

    Fin laurdagskveld til deg og familien.
    Klem MarJE.

    SvarSlett