tirsdag 22. januar 2013

Alle gode ting er tre=)

Som så mange andre har jeg blitt inspirert til å lage islykter i ballong=) Inspirasjonen er hentet hos Anne på Moseplassen. Hun lager de mest fantastiske lykter. Det anbefales å ta en titt på hennes blogg. 

Det skulle jo være enkelt, fylle vann i ballonger og sette de ut i kulda. Første utfordring var at at vi kun hadde rare ballonger hjemme. Lange og ruglete, men ingen runde. Gjorde et forsøkt på å lage et par i de rare ballongene, men det ble ikke vellykket.



Gubben ble i går sendt ut for å kjøpe store runde ballonger, og da var det bare å sette i gang på nytt. Denne gangen gikk det strålende, men de var ikke ferdige da jeg gikk for å legge meg... og da var de selvfølgelig bunnfrosset i dag tidlig! Ja, det er lov å le=)


Erfaringen fra i går tilsa at jeg måtte sette ut ballongene da jeg kom hjem fra jobb, så i dag gjorde jeg det. Og ingen kan si at jeg ikke lærer av egne feil.  For i dag lyktes jeg endelig med lyktene=)


Og fine er de! Nå står den ene på verandaen og gjør tilværelsen litt lysere, mens den andre skal få være i ballongen litt til=) Jeg kommer helt klart til å lage flere, for dette var jo veldig morsomt=)

Håper dere har en superfin kveld=)

Vibeke

10 kommentarer:

  1. Jeg har ikke kastet meg på dette enda. Skulle vi hatt gjester så kanskje - men hodet er fullt med helt andre prosjekter.

    SvarSlett
  2. Ja desse lyktene er virkelig fine og så enkle å lage.
    Forstår godt at det har vorte ein populær aktivitet rundt omkring. Så har det vore eit heilt supert frysevær også.

    Kos deg i mørket med lyktene dine, det gjer eg.
    MarJE.

    SvarSlett
  3. Gratulerer Vibeke! Ja, alle gode ting er tre virker det som! :-D De ble jo kjempefine! Jeg fusker litt, for jeg kjøpte noen former som er laget for nettopp islykter, så der fyller en bare vann i dem og lar dem gjennomfryse. Da er de ferdige, men jeg må jo inrømme dine blir mye mer sjarmerende og individuelle enn mine! :-D

    Ha en fortsatt riktig fin kveld!

    SvarSlett
  4. Ja, de ble kjempefine! Jeg skal prøve på det i morgen. Ha en god natt!

    SvarSlett
  5. Superfine ble de :) Koselig med masse lys nå når mørket fortsatt regjerer ute.
    Finfin dag til deg.

    SvarSlett
  6. Kjemepflotte islykter :O)

    Ha en fortsatt fin Onsdag.

    Lisbeth ;)

    SvarSlett
  7. Jeg har heller ikke laget slike lykter, men å så flotte de er! :)
    Ønsker deg en riktig flott onsdag :)

    Klemklem
    Catharina

    SvarSlett
  8. Har vært inne på Moseplassen tidligere i dag faktisk. Kjempe fine lykter. Vi skal muligen lage slike til vinterfesten i barnehagen

    SvarSlett
  9. De er morsomme islyktene. Har laget noen av dem her også.

    SvarSlett
  10. De blir virkelig flotte de lyktene : ) Jeg rakk ikke å komme i gang med dette og nå er det plussgrader.. God helg!

    SvarSlett