søndag 20. januar 2013

Superfin søndag=)

Dette har vært en superfin søndag i Trondheim. Sol fra mer eller mindre skyfri himmel og litt mildere enn de siste ukene. Finværet gjorde at jeg fikk påskestemning og tanker om at våren ikke er så langt unna. Trondheim er jo en veldig koselig by, og dette bildet er tatt med telefonen da jeg ruslet en tur med ei venninne i dag tidlig. Det var en veldig fin start på dagen=)


Guttene her hjemme har lengtet etter skikkelig snø ganske lenge nå, og i går bestemte vi oss for å ta en tur til Åre slik at de fikk tatt sesongens første slalomtur. Det er ganske langt å dra til Åre på dagstur, men det går bare man står opp i rett tid. Så vekkerklokka var på lørdag morgen!


Perfekt vær for slalom i Åre. Jeg kan ikke stå på ski, så jeg fikk gleden av en liten handletur i stedet=) Og jeg fikk tid til å lese og strikke litt også. Jeg burde sikkert lært å stå på ski, men tror jeg er for gammel for det nå!!! I tillegg er jeg pysete i bakker! Man skal ikke undervurdere kakaolager-jobben=)


Minstemann på vei opp i bakken=) Vi får dessverre ikke stått så ofte, men de begynner likevel å bli ganske flinke=)



Man kan ikke dra til Åre uten å innom sjokoladefabrikken. Litt fordi jeg elsker sjokolade, og fordi det er viktig å støtte opp under lokale produsenter. Her har de mye godt=)

Håper dere har hatt ei fin helg=)

Vibeke

7 kommentarer:

  1. Så nydelig vær i Trondheim, nydelig med blå himmel og stille vann. Det ble fint i rommet der dere har fått opp bokhyllene.

    SvarSlett
  2. Herlig ble og fin helg !! Den sjokolade fabrikken skulle eg gjerne vært innom :-)

    SvarSlett
  3. Det høres ut som en fin helg, ja! Litt for en hver smak! ;) Jeg er heller ingen slalåmkjører, men jeg liker å gå på langrennsski da! Eldstegutta her syns slalåm og twin tip er kjempegøy! :)

    Mmm, den sjokoladebutikken så veldig delikat ut! Vi har også en sjokoladebutikk her på Gjøvik, Gjøvik sjokoladefabrikk. Nydelig sjokolade, og så syns jeg det er så bra at de får det til i en såpass liten by som Gjøvik er. :)

    Nei, ikke rart du ikke fikk til å kommentere på nybloggen min... Jeg finner rett og slett ikke ut av hvordan jeg får opp kommentarfeltet. Syns liksom jeg har prøvd "alt", noe jeg helt sikkert ikke har ettersom jeg ikke får det opp... Litt dumt jeg la ut innlegg uten å ha alt i orden, men oppdaget det litt for sent! ;) Du har innebygd kommentarfelt, ikke sant? Hvis du har noen råd, tar jeg mer enn gjerne imot!!!

    Ønsker deg en god ny uke! :)

    SvarSlett
  4. Du verden for en flott helg dere har hatt. Trenger slike energipåfyll!

    Ønsker deg en ny fin uke! Klem

    SvarSlett
  5. For eit flott bilde frå Trondheim.....ja, der var det virkelig vårlig.
    Høyrest ut som det har vore ei super helg for både små og store hos dåkke.
    MarJE.

    SvarSlett
  6. Nydelig bilde av trondheim som du hadde tatt med telefonen din :)
    Du skal bare lære dæ og stå på ski, det er kjempeartig, og du er slettes ikke for gammel til og lære det, trur æ var 30 år da æ første gang sto på slalomski, det er en fin familie hobby ;)

    Ha en fin mandag.

    Klem Lisbeth :O))

    SvarSlett
  7. Nydelig bilde fra Trondheim. Blitt noen år siden jeg var der sist. Hatt en kjæreste som var derifra. Da ble det endel turer når vi hadde fri fra høgskolen. Ha en fin uke :)

    SvarSlett