torsdag 25. oktober 2012

Nå kommer vinteren... veldig brått på!

Jeg følger stort sett med på værvarselet, og sånn sett burde jeg vært forberedt på snø i dag da jeg våknet! Men det var jeg faktisk ikke. Først vurderte jeg å ikke stå opp, men tok til slutt til fornuft og karret meg opp.... og siden har det snødd og snødd! Og sånn så det ut da jeg kom hjem i dag. Etter superfine høstdager, er dette en brå overgang. Vi har fortsatt en del saker og ting i hagen som burde vært tatt inn!



Det er ikke bare jeg som henger med hodet nå som snøen er kommet!




Og så mye snø er det nå! Jeg regner jo med at den første snøen ikke er kommet for å bli, så jeg regner med jeg får mulighet til å rydde inn det siste om ikke så lenge.


I går vasket vi ned drivhuset, og nå er det tomt og klart for en ny sesong. Når den kommer er planen at det skal males ferdig. Av en eller annen grunn klarte vi ikke få det ferdig i år! Det er heldigvis ikke mange mnd igjen til vi kan sette i gang igjen. Jeg gleder meg allerede til det=)


Slik går det med staudene jeg tok inn! Stokkrosen synes tydeligvis ikke at det var stas å komme inn, mens dagliljen under ser ut til å klare seg bedre=) Det var uansett verdt et forsøk.


Snart er det helg igjen=) Håper dere får ei fin helg når den tid kommer. Jeg skal kose meg på jentetur til København i helga. Det kommer til å bli superkoselig=)

Vibeke=)

9 kommentarer:

  1. Synes alltid snøen kommer brått på jeg. Har en sønn på 5 som går å venter og venter på snø. Heldigvis ingen snø her enda. Men det føyk noen snøfnugg i lufta i ettermiddag, så jeg får vel begynne å forberede meg. Synes vinteren er flott for barna, men det er litt mere slitsomt å pendle til jobb

    SvarSlett
  2. Ja, vi våknet også opp til snø og utover dagen klarnet det opp og da blei det så fint ute.
    Vinteren må vi godta, snart er det jul og etter jul går vi mot lysere tider, og da starter vi opp med frø såing i drivhuset, det blir så koselig, nu e det fyr i ovnen og lys på bordet .

    Ha en fin kveld, og kos dæ på jente turen i helga.

    Hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  3. Æsj, vinter i oktober er FOR TIDLIG!!

    Du gjør lurt i å rømme avsted og dra sørover. Til favorittbyen min Cph. Kos deg!!!
    Det er min tur om 2 uker. He he…
    Gleder meg til å lese dine blogginnlegg fra Køben. Så kanskje jeg får noe tips?

    SvarSlett
  4. Jeg er ikke klar for vinteren.

    SvarSlett
  5. Ja , vinteren var komen til oss også når vi stod opp i dag. Har snøva og blåst stort sett i heile dag. Ikkje klar for vinter eg heller. Måtte ut og bitte opp tre og busker så dei ikkje skal knekke av snøven.
    Nyt jenteturen din i helga og kos deg.
    Klem.

    SvarSlett
  6. Jeg er aldri forberedt på vinter, og heller ikke i år! Mannen måtte skifte om til vinterdekk i morges, så jeg kom meg trygt på jobb!!! Men det ser ut til at dere har fått mer av det hvite enn vi.
    Så koselig det ser ut i drivhuset ditt! Nedvasket og klar til neste sesong, ikke verst!
    Ha en gøyal jentetur til København ;)
    God helg!

    SvarSlett
  7. Vinteren kommer alltid som et sjokk selv om en vet at snøen kommer. Jeg håper du får inn tingene som er ute da! Huff, vinter er bare masse ekstra jobb. Ha en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  8. Usj, snøen kommer sjokkerende på oss hvert år :) Kos deg i min favorittby København :)
    Klem fra Tua.

    SvarSlett
  9. I skrivende stund både blåser og snør det her, begynte nettopp! ;) Snødde så vidt i går også, men ikke noe ble liggende. Jammen hadde dere fått mye snø også, men det er som du sier, den første snøen blir jo som regel ikke liggende.

    Kos deg masse på jentetur! Herlig reisemål! :)

    SvarSlett