fredag 27. januar 2012

Da er det helg igjen=)

Ja, da er det faktisk helg igjen, og det er er alltid godt etter nok ei uke med full fart. Denne uka kom Norsk hage tidend i postkassa, og det har fått ligge å godgjøre seg til helga. Nå er det ikke lenge til det blir te og hageblad, og da er det bare å lene seg tilbake og drømme om vår og sommer=) Det blir lysere og lysere om dagene, og det får i alle fall meg til å tro at det ikke er veldig lenge til jeg kan grave i hagen igjen. Det er fortsatt mange planer som skal realiseres, og drivhuset må gjøres ferdig.



I tillegg til avslapping og lek med smågutter, må vi nok også finne motivasjon til å gjøre ferdig det siste i gangen. En vegg skal få tapet og listverk må males, så det er ikke mye igjen før den er helt ferdig. Kjenner at motivasjonen vokser når jeg føler at våren nærmer seg.... for vi bare MÅ jo være ferdig før vi setter i gang med årets hagearbeid=)


Døra til størstemann måtte dessverre tas ut igjen. Den var for skjev og skakk til at vi kunne bruke den. Det var ikke aktuelt å kjøpe en helt ny dør som ikke passer inn i dette gamle huset, så da ble det ei dør fra kjelleren. Den er relativt grov, men vi håper den blir bra etter litt puss og mal=)


Håndtaket kan vi ikke bytte ut, og heldigvis synes storebror at det er veldig kult=)

Håper dere får ei rolig og avslappende helg=)

Vibeke

1 kommentar:

  1. Så flott dør og håndtak.

    Jeg var ikke flink nok til å dekke gulvet da jeg malte spisestua i høst, så nå har jeg litt av en jobb. Noen helligdager i taket har jeg oppdaget også når når lyset kommer tilbake.

    Jeg er helt enig alt sånt må være unnagjort før hagesesongen starter.

    SvarSlett