søndag 29. januar 2012

Årets første hagevandring=)

Vi våknet til nydelig vær i Trondheim i dag, og da var det klart for årets første hagevandring. Jeg venter og venter på varmere dager , og skulle egentlig ønske at vinteren var over. Samtidig er det fint å glede seg, og når våren først kommer vet jeg at tiden kommer til å gå fort, så på et vis er det fint at det fortsatt er vinter... så har vi alt det gode foran oss=)


Drivhuset står fortsatt, selv om jeg flere ganger har vært redd for at vinden skal ta det. Blir fint å få malt de siste strøkene. Leveggen til platten vår ble derimot tatt av vinden, så der har vi en liten jobb å gjøre.



Kaprifolen venter på å bli klippet ned, og jeg vet at når snøen smelter vil søte mini-narsisisser dukke opp.



Fortsatt en lilla lavendel å finne=) Nå er det bare å håpe at den overlever vinteren. Den har heldigvis ikke vært så kald i år.


Om ikke mange månedene kan fuglebadet tas i bruk igjen. Når det er vann i det, bruker Nemi (hunden vår) det som drikkeskål når hun kommer inn fra tur=)

Fin søndag til dere=)

Vibeke

3 kommentarer:

  1. Så flott drivhus dere har laget! Det står nok for en støyt det der. Mitt aluminiumsdrivhus ble fullstendig ødelagt da Dagmar fòr forbi =( Vi skal bygge opp et nytt på murene i år, og det blir tre og glass, ja! Gleder meg!
    Flotte bilder av planter som bare venter til tiden er inne, med å begynne å vokse opp igjen! Nå har vi jo snart februar, så det er absolutt håp!

    SvarSlett
  2. Likte drivhuset ditt så godt. Flotte vinduer det er bygd opp av. :) -Husfruas Memoarer-

    SvarSlett
  3. Her ligger snøhaugene høye etter brøytingen forrige helg, så noe særlig hage er ikke synlig.

    Jeg drømmer også om et drivhus av gamle vinduer. Har nok funnet plassen nå.

    SvarSlett