lørdag 10. september 2011

Deilig med sensommer=)

I dag har det vært en nydelig dag i Trondheim, og vi har tilbrakt mer eller mindre hele dagen ute. Det er ikke blitt gjort så mye hus- og hagearbeid i Kiellandsgata de siste dagene. Dagene forsvinner til jobb, småguttenes aktiviteter og andre praktiske gjøremål.


Bedet med espalietrærne er klargjort. Steinene har vi fått av søskenbarnet til gubben som driver gård, og vi er velkomne til å hente enda fler. Det kommer vi helt klart til å gjøre=) Vi liker godt de opphøyde bedene.



Foreløpig er det ikke plantet så mye her. Alt er flyttet fra andre plasser i hagen. Dagliljen har ikke blomstret siden vi plantet den, og vi håper nå at den vil trives bedre i det nye bedet. Vi har valgt å plante noen jordbærplanter her også, av den enkle grunn at det aldri blir nok jordbær i Kiellandsgata=)

Vi har brukt en del tid de siste dagene på å ta opp steinene rundt mange av bedene våre. De har sunket og forsvunnet i gresset. Ble mye bedre etter at vi fikk løftet de opp. Da fikk jeg også ryddet opp i bedene.



Jeg har også plantet ut staudene jeg frøsådde i vår.


Til neste år håper jeg å få søte rosa kjempevalmuer. Hvis jeg lykkes må jeg nok så enda flere.


Akeleiene jeg sådde i vår er det ikke mange igjen av. De aller fleste er spist av snegler... isj! Det er så kjedelig. Heldigvis er det et par igjen, og den ene blomstrer nå og har mange skudd=) Det må jo være et godt tegn.

Ha ei fortsatt fin helg=)

Vibeke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar