torsdag 7. april 2011

Morsomme kjøp i utlandet

Vi har fått våre første kommentarer, og det var utrolig artig. Tusen takk for det=) Vi ble barnslig glade for kommentarene, og det skal faktisk ikke mer til for å glede noens hjerte.

Som vi tidligere har fortalt har vi reist en god del, og på disse turene har vi nesten alltid kjøpt med noe hjem. Stort sett bare småting, da vi har vært for feige til å kjøpe store ting å sende hjem. Leser støtt og stadig i ulike interiørblader om folk som får hjemsendt det utroligste. Jeg tror sannelig vi må bli tøffere og gjøre det vi og. Tenkte jeg skulle vise dere noe av det vi har tatt med hjem. Hadde tenkt å lage en bildecollage, men har faktisk ikke kunnskaper til å få det til. Noen som kan det?

Denne litt rare dukken kjøpte vi på bryllupsreise i Budapest for snart 8 år siden. Vi ramlet innom en kunstbutikk med de utroligste saker. Vi synes den er veldig sjarmerende og falt pladask for den. Vi vet at ikke alle liker den like godt, og det er helt greit for oss.

Tekannen og de søte små tekoppene kjøpte vi i Malaysia for et par år siden. På en utrolig søt tebutikk. Ville jo egentlig ha med hele butikken hjem, og det hadde vi sikkert hatt råd til også. Tror tekoppene kostet ca 2 kroner og tekannen ca 20.

Keramikkskåla under er kjøpt på en butikk i central marked i Kuala Lumpur. Der kjøpte vi andre småting også. Nå står den på kjøkkenet med teposer fra Perchs Thehandel i København.

Til slutt skal dere få se mannen vi kjøpte i Bangkok i sommer, på et marked vi sikkert aldri finner tilbake til. Den synes vi er helt fantastisk. Så fin at vi nesten ikke tør ha den stående i hagen, men det er jo der den hører hjemme. Ingen har tatt den så langt, og vi håper den får stå i fred.

Dette er bare et lite utvalg av ting vi har kjøpt på tur. Vi synes det er veldig artig å lete etter skatter når vi reiser. Kanskje det kommer et innlegg med andre saker og ting senere.

Ha en fin, fin ettermiddag.

Vibeke=)


3 kommentarer:

  1. Takk for koselig hilsen =) Har samme vegring som deg...tør ikke å få sendt større ting fra utlandet, jeg tenker at Norge har så vanvittig mange regler og avgifter på alt.Men det kan jo hende det er helt uproblematisk også?? Må vel kanskje prøve for å finne ut av det =)

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for så fin kommentar! :) Det er ikkje enkelt å blogge; nei. Veldig mykje å lære og setje seg inn i. Eg har aldri hatt hjelp, har prøvd og feila vanvittig mykje! Men; no etter halvanna år, har eg jo lært eitt og anna? Eg synes tinga dokke har kjøpt var fine. Spesielle, og ikkje slikt ein ser i alle heimar. DET er det viktigaste, synes eg. Har litt vegring mot ting ein ser over alt?

    For å gi eit tips til slutt: viss de lastar ned PhotoScape, er der ein funksjon som heiter montasje. Der er det enkelt å lage collager!

    Nyt helga!
    E

    SvarSlett
  3. heisann Vibeke og sven Morten så hyggelig av dere å komme med en så koslig kommenater :) Ja, jeg er litt stolt over å min egen irinaStyle :) Og så hyggelig at jeg kan inspirere noen. Det er derfor jeg blogger. Det er fantastsisk !! Så spennende at dere har drevet på i 10 år. I vår forrige husk brukte vi 12 år, ble ferdig like før vi flyttet....bare fordi vi skulle flytte :) har dere ikke lyst å være på give awyen min :) ha en super helg :) stor varm klem

    SvarSlett