torsdag 3. juli 2014

San Francisco=)

Nå er det lenge siden bloggen ble oppdatert, og det er fordi vi har tidlig ferie i år, og allerede har reist langt av sted=)


Etter en veldig lang reise fra Trondheim - Oslo -  Frankfurt -  San Francisco, kom vi på kvelden frem til hotellet som lå ved Fishermans Wharf. Her tilbrakte vi fire dager sammen med andre venner som kom dagen før oss. Helt tilfeldig at vi var her samtidig som dem, men veldig koselig å finne på noe sammen før vi reiste videre hver for oss.


San Francisco er en veldig koselig by, og vi rakk dessverre ikke å se hele byen på de dagene vi var her. Byen er kjent for trikkene og de bratte bakkene. En fordel med å være døgnvill var at vi fikk tatt trikken en morgen før den ble for full=)



Den hagen dere ser over er en hage vi tilfeldigvis oppdaget da vi ruslet rundt i byen. En community-garden som var utrolig sjarmerende. Den hadde både vakre blomster og nyttevekster, og det er artig å se at noe vokser mye bedre enn hjemme=)


Når man er guttemamma blir man med på det utroligste, og den ene dagen brukte vi på Nascar. Jeg visste ikke hva det var før noen forklarte at filmen "Biler" handler om det samme. Kjøre rundt og rundt og rundt i 110 runder!!!


Artig, men litt slitsom opplevelse, for dette var hardt for ørene!



Vi fikk besøkt en helt fantastisk japansk hage mens vi var der også=) Jeg liker de fine og litt stramme formene i de japanske hagene, selv om det ikke er aktuelt å anlegge hjemme.



Må avslutte med et bilde av Golden gate bridge! Den er magisk og flott=) Vi fikk mange flotte opplevelser i San Francisco, og vi har allerede vært på et nytt og spennende sted i mange dager=) Fortsettelse følger.

Håper dere har fine sommerdager hjemme=)

Vibeke=)

11 kommentarer:

  1. Jeg har allerede fått med meg at dere har vært der, og hvilke flotte bilder du viser! Jeg har alltid hatt lyst til å reise akkurat dit. Jeg får nyte bildene dine derfra! Golden Gate er så vakker!

    Kos deg masse!

    SvarSlett
  2. Artig reisebrev! Jeg ser for meg at det må være gøy med trikketur i San Francisco. :)
    Kos dere videre! :)
    Sommerklem

    SvarSlett
  3. Det så helt nydelig ut! Her blir det ikke reiseferie før i høstferien, da skal vi til Venezia og kose oss :-) Men sommeren skal nytes i vakre Kristiansand. Håper du får ei god helg. Klem fra Monica.

    SvarSlett
  4. Hyggelig med blogginnlegg igjen og fine bilder! Jeg har også vært i SF - men følte også at jeg fikk sett lite av byen på to-tre dager. Likte veldig godt det jeg så da.

    SvarSlett
  5. Så herlig med ferietur. Fine bilder :) Her blir det hjemme sommer i år, med noen småturer.

    SvarSlett
  6. En herlig ferie og mange opplevelser!
    Godt med ferie tidlig...for da er det mye sommerigjen etterpå også...slik tenker jeg:))

    SvarSlett
  7. Herlig ferie ser det ut som :) Kos dere videre.

    SvarSlett
  8. For en herlig ferietur med mange opplevelser! Jeg har helt siden jeg var liten drømt om å se Golden gate, kanskje en dag...

    Ha en flott sommer videre!

    SvarSlett
  9. Det må ha vært en fantastisk ferie og få oppleve noe sånt der borte :) vi drar til nord Sverige i noen dager neste uke, håper bare været holder sæ like fint :) . Ha en fortsatt fin sommer, Vibeke . Hilsen Lisbeth.

    SvarSlett
  10. Så mye dere har opplevd, det ser ut som en flott ferie.

    God sommerhelg fra Marit.

    SvarSlett
  11. Velkommen hjem til gamlelandet igjen, Vibeke. Håper jetlag´n har jenka seg til nå og at dere har nydt trøndersommeren før jobbing og hverdagen setter i sving igjen.
    Takk for ferieblogging. Moro å følge meg videre. Og takk for alle snapchat´s underveis. Artig det siste igrunn.
    Sommerklem

    SvarSlett