torsdag 20. desember 2012

Juleferie=)

Endelig ble det juleferie, og det føles utrolig bra=) Selv om ettermiddagen og kvelden er brukt til å vaske og rydde.  I morgen reiser vi bort, og da er det godt å komme hjem til ferdigvasket hus. Vi pleier vanligvis å feire jul sammen med svigermor og min søster hjemme hos foreldrene mine på Steinkjer. Men på grunn av at svigermor er alvorlig syk kunne vi ikke gjøre det i fjor, og det kan vi ikke i år heller. Derfor reiser vi hjem i morgen for å ta en førjulsfeiring sammen med de på Steinkjer. Det blir veldig, veldig koselig=)



Kanskje for aller første gang har vi kjøpt Amaryllusen så tidlig at den faktisk blomstrer til jul! Jeg synes den er supersøt=)



Det er bare en nisse som har fått lov til å komme frem her i huset, og det er nissen som jeg har fått av bestefaren min. Den er litt sliten, men veldig sjarmerende=) Den fineste nissen vi har!


En svibel har fått plass på kjøkkenbordet. Koselig med friske blomster i huset. Skulle gjerne hatt enda mer=)

Nå gleder vi oss hele gjengen til å ha late juledager, selv om det er en god del ting som skjer fremover=) Det er godt å ta livet litt med ro, og gjøre akkurat hva vi vil! Jeg gleder meg til å ha litt ekstra tid til å lese. Nå er jeg akkurat ferdig med ei ny bok av Heidi Linde; "Nu, jävlar". Her er det historiene til flere personer som flettes sammen. Jeg likte boka, men ikke så godt som "Agnes i senga".


Ønsker dere fortsatt fine førjulsdager=) Håper dere også har tid til å late dere litt=)

Vibeke=)

9 kommentarer:

  1. Så deilig at du endelig har ferie! Kos deg masse :) Håper du får en fin julefeiring!

    SvarSlett
  2. Hei Vibeke! Så herlig med Julefri allerede fra Torsdag! :-D Vi er nok veldig like i det at det er godt å vaske og rydde bort julen før vi drar bort. Det er mye bedre å komme hjem til et rent og julefritt hjem tidlig i januar på den måten :-D I dag snur jo solen også. Kan vi be om mer? :-D
    Ønsker deg og din familie en riktig fin jul!
    Mange hilsen
    Stein

    SvarSlett
  3. Den boka har jeg lest, likte den veldig godt :) Agnes i senga går noe tregere synes jeg. Ha ei kjempefin jul og ferie... deilig med litt fri.
    Klem fra Tua

    SvarSlett
  4. Hei,
    Det var jammen godt med juleferie på deg.
    For ei herlig oppdatering du skriv her.....nissen din er så fiiiin.
    Håper du koser deg masse ilag med familien din.
    Ha eifin god førjulshelg, Klem frå MarJE.

    SvarSlett
  5. Amaryllis er helt nyyydelig! Blomsten må jeg ha til jul, så det er en av de tingene vi må ordne i dag! ;) Fatet med svibelen på var ordentlig koselig.

    Juletreet er pyntet og det dufter godt av gran her!

    Ønsker deg og dine en riktig GOD JUL! :) Jeg syns det har vært koselig "å bli kjent" med deg her i blogglandia! Gleder meg til å følge deg videre i det nye året. :)

    SvarSlett
  6. God, lat jul ønskes deg i Trøndelag her sørfra. Takk for alle innspill og kommentarer på bloggen min. Setter jeg pris på.

    SvarSlett
  7. Innom for å ønske deg og dine en riktig god jul!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  8. Amaryllus er fint. Jeg kjøpte en hvit, men den ble så lang at den brakk. Satt den i vase så stod den litt til. Vi skulle egentlig ha feiret jul hjemme i år, men så fikk svigerfar hjerneslag og ble liggede på sykehuset. Vi endte da hos mine foreldre og koste oss der. Har ikke lest nu jævlar, men Agnes i sengen står på leselista mi.
    Selv takk for alle de hyggelige kommentarene du legger igjen på min blogg. Setter veldig pris på det. Ha en fin romjul :)

    SvarSlett
  9. Superfin nisse:)
    Så heldig du er som har arvet en sånn go'ing!

    SvarSlett