lørdag 28. april 2012

Det går fremover=)

Utrolig hva man får gjort når det er finvær noen dager. De dagene det er temperatur til å være ute, er vi kun inne for å spise. Og om ikke lenge spiser vi veldig mange måltider ute også=)


Det er koselig å pynte litt når våren endelig er her. Å pynte i potetkasse er et tips jeg har lånt av en god kollega=)


Deler av bedet frem mot drivhuset er nesten ferdig plantet. Det mangler et par solbærplanter som de ikke hadde på plantesenteret. Samt noen småplanter på baksiden av bedet. Jeg tror det blir fint, selv om det nok blir veldig ryddig=)


Søte små marikåper som skal få vokse seg store=)


I drivhuset er småplantene satt ut. Foreløpig bærer vi dem inn om natta, selv om det nok ikke er frost der inne. Jeg er litt redd for å ta livet av dem, for det hadde vært veldig kjedelig.


Plantene står på brett som egentlig er underdelen til hagekrukker. Passer perfekt i drivhuset som plantebrett=)


Gulvet i drivhuset er lagt, og det ble veldig bra. Det gjenstår fortsatt å male det ferdig, men været er litt for ustabilt til at det kan gjøres nå...


Håper dere får ei fin helg=)

Vibeke

4 kommentarer:

  1. Deilig å kunne kose seg mer og mer ute, og nyte synet av alt som spirer og gror :)

    SvarSlett
  2. Det var fine vårbilder :) Jeg koser meg voldsomt med hagen om dagen. De marikåpene er små og søte nå, men bare vent, etter en sesong er det svære, men dog fortsatt søte beist. Har mange marikåper i min hage, liker den gulgrønne farven på blomstene. Kos deg videre i helga.

    SvarSlett
  3. Så deilig at dere har så fint vær og kan være ute, her e det litt surt, men når varmekjeldressen er på (hihi) er det fint og være ute og pusle med vårlige ting:)
    Ha en fin søndag og takk for koselig kommetar inne hos mæ, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  4. Jeg kom tilfældigt forbi.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag/aften

    SvarSlett