søndag 16. oktober 2011

Endelig frisk nok for blogging=)

Det er blitt veldig lite blogging i det siste, og det handler om at jeg har ligget rett ut med lungebetennelse. Lungebetennelse er ikke for pyser!! Det kan jeg skrive under på. Det er først nå etter snart 3 uker at jeg føler meg mer eller mindre oppegående.

Endelig begynner energien å komme tilbake. Er ikke helt på høyden enda, men i helga har jeg i alle fall kunne pusle litt hjemme... og jeg har startet med å vaske ut sykdommen fra huset.

Den nye bokhylla begynte vi å fylle opp i helga. Vi synes den ble veldig bra med mange bøker på plass.


Vi har hatt noen diskusjoner om hvordan bokhylla skal fylles, og her kommer mine tvangstanker frem=) Jeg må ha bøkene satt opp etter størrelse. De høyeste bøkene til venstre og de laveste til høyre. Gubben kunne tenke seg litt mer kaos i bokhylla, men det kan ikke jeg leve med=)


Den øverste hylla tenkt vi å bruke til nips og naps=) Eller jeg er i alle fall helt klar på det, gubben er vel litt mer skeptisk.

I tillegg til å vaske og fylle opp bokhylla, ble det en kort tur ut for å plante løkene fra Bakker som kom i posten mens jeg var syk. De har ligget i esken i flere uker, og heldigvis ble det nydelig høstvær i dag slik at løkene kom i jorda.


Mange løker klare for jorda=)



Det skjer utrolig mye når man ligger inne i 2 uker.  Da jeg endelig kom meg ut igjen var det skikkelig høst...


Stjerneskjermene står i full blomst for andre gang i sommer=) Artig at noe fortsatt blomstrer. Det aller meste er blomstret av nå, og hagen er straks klar for vinteren. Gubben har tatt inn trampolina og byttet dekk på bilen i dag. Fortsatt er det en del ting som skal ryddes inn før vinteren, og vi håper på flere fine høstdager=)

Ønsker alle ei fin ny uke=)

Vibeke

1 kommentar:

  1. Så godt at du snart er frisk! :) Eg har heimedag i dag, etter å ha operert ut ein vrien visdomsjeksel i går... Det slår meg kor utslått ein kan bli av å ha vondt på eit såpass lite, avgrensa område. Isj! Men eg håpar sjølvsagt på å få tatt nokre bilder i dagslyset, og få gjort litt rolige aktivitetar for meg sjølv her heime. :) Det gir meg i alle fall energi!

    Det er forresten ein fin lesekrok de får! :) Kanskje eg skal vise fram mine bokhyller i dag? Der rydda eg nemlig i forrige veke, så no står bøkene sortert etter tema og farge! Fjellbøker i ei hylle, romanar i nokre hyller, barnebøker i fargerike esker og alle inspirasjons- oghobbybøkene mine som midtpunkt midt i hylla. Og nede i kjelleren ligg alt det vi ikkje fekk plass til.. ;) Ja, så fekk eg forresten kasta (!) mange årgangar med Bonytt og Foreldre og barn. Håpar eg ikkje kjem til å angre.. ;)

    Ønskar deg ein strålande haustdag og fortsatt god betring!
    KLem

    SvarSlett