søndag 4. januar 2015

Plutselig hverdag igjen=)

Plutselig er en lang juleferie over. Selv om jeg har jobbet noen dager, føles det ut som jeg har hatt fri. Dagene på jobb var veldig rolige. For meg er det alltid litt begge deler å starte opp igjen, for på den ene siden så er det litt vemodig at ferien er over, men på den andre siden skal det bli veldig godt å komme i gang igjen. Det er nok i dag det føles verst, for i morgen blir det fort glemt. Heldigvis=)


Vi har hatt vekslende vær de siste dagene. Først ganske mye snø til jul, så mildvær og ingen snø, mens det nå er masse snø, men mildt. Kjenner jeg kan bli litt oppgitt over været, men det er det jo ingen grunn til… for været kan jeg ikke gjøre noe som helst med=)


Vi prøver å komme oss ut uansett vær, og vi har vært mye ute denne nyttårshelga også. Deilig med frisk luft og veldig godt å røre litt på kroppen=)


Den nye promenaden i Trondheim er veldig fin, og dette er vår andre tur dit=) Koselig å rusle sammen med småguttene, skravle og se på fine båter=)



I går ryddet vi bort jula. Jeg er veldig glad i å pynte til jul, men synes det er fantastisk å rydde den bort igjen. Vi pleier å gjøre det før vi starter opp igjen på jobb og skole, for jeg orker ikke starte hverdagen med julepyntet hus=)

Jeg kjenner at det snart er på tide å ta frem frøposene og planlegge årets hage. Det er faktisk min vinterglede=) Har dere spennende hageplaner i år?

Dette er min helgeglede hos Vivi. Ta en titt inne hos henne for flere gleder=)

Håper dere får en fin start på det nye året=)

Vibeke (som gleder seg til vår)

14 kommentarer:

  1. Ja, det er godt å bli ferdig med julepynten. Jeg skal også finne frem frøene nå snart. Det er tiden for det nå. Flotte bilder!

    Ønsker deg en fin ny uke, Vibeke!

    SvarSlett
  2. Ja..godt å få den ut før hverdagen er her for fullt!
    Godt nytt år Vibeke!
    Jeg må nok dukke ned i frøboksen og se hva som finnes og hva som skal bestilles...DET kommer alltid brått på meg..litt tidlig med tanke på såing for meg,men noen må bare i jorden snart:)

    SvarSlett
  3. Vi har og hatt varierende vær. All snøen er blitt borte, men heldigvis er det snø i slalombakkene som ikke ligger så langt unna. Ellers ble jula raskt ryddet ut her før helga. Det er utrolig koselig å pynte til jul, men når det har blitt januar og nærmer seg hverdag er det godt å rydde det bort. I morgen er første arbeidsdag siden fredag 19 desember. Blir rart, men det betyr og en dag nærmere vår :) Godt nytt år!

    SvarSlett
  4. Hei
    Ja, nå er julen over og hverdagen banker på, men det er helt greit synes jeg. Nå er på med tursko og ut, for i jula har det blitt mye mat og gotteri.
    Flott å komme seg ut, og du tar jo så flotte bilder.
    Ønsker deg et riktig godt nytt år. Tusen takk for at du deler din glede.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  5. Godt nytt haveår, Vibeke :-) Jeg gleder meg til å se nye prosjekter og bilder fra haven din i år også.

    SvarSlett
  6. Så nydelig juletre! Fantastisk bilde med den hvite vakre døra. Det er godt å komme ut, uansett vær, ja. Dagslyset er så herlig.

    Så koselig at du så smått begynner å finne frem frø

    SvarSlett
  7. ... Systemet hang seg opp underveis. Skulle si så koselig at du finner frem frøposer. Jeg begynner snart jeg også. Hvorfor ikke bruke januar til å så litt... Det kan ikke skade. Klem!!!

    SvarSlett
  8. Ja nå er det bare å riste av seg feriemodusen og kaste seg over den daglige dont! Hurra! Vi må jo ta det med det gode?! God uke til deg!

    SvarSlett
  9. Ja her har det også vært litt vekslende vær, da mons kom til nord regnet all sne bort, men bare et par dager etterpå lavet det ned igjen med sne som ligger her nu :)

    Fine bilder, Vibeke, ha ei fin uke :)

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  10. Flotte bilder :) Og jeg er så enig så enig, deilig med fri, men jammen er det fint ed hverdag også, da helst uten julestæsjet. Ha ei strålende januaruke, Vibeke.

    SvarSlett
  11. Jeg må også rydde ut jula før jobboppstart! ;) Det er som du sier, veldig kos å pynte til jul, men når det nye året har kommet, synes jeg det er veldig godt å rydde vekk jula. Rart med det. ;)
    I dag startet vi opp alle seks etter lang ferie. Litt tungt, for det er jo herlig med ferie, men det gikk greit! ;)
    Ønsker deg en fin kveld og en god uke. :)

    SvarSlett
  12. Ja hverdagen er kjærkommen her også og julen er ryddet vekk for denne gang.
    Her regner det i dag og holka gjør det nesten umulig å gå ut, ett merkelig januar vær må jeg si.

    Så fin tur veg, å gå langs vannet er spennende til alle årstider.
    Fine bilder også, ha en fin kveld.

    SvarSlett

  13. Hos oss gikk juletreet ut før nyttårsaften i år. Det drysset noe voldsomt og ingen skulle være hjemme her på nyttårsaften likevel. Så enig, det er hyggelig å julepynte, og ekstra deilig når det ryddes bort igjen.

    Hageplaner i Miacasa? Spekulerer veldig på om vi skal kjøpe drivhus i år… Sjekker nettsteder, utstyr osv, men er veldig usikker. Vi liker jo å reise, og vil ikke være bundet hele sommeren med vanning og ettersyn. Men mange sier at automatisk vanning og lufting tar seg av den saken. Og det koster jo penger…
    Har du noen gode råd å gi meg, Vibeke?

    SvarSlett
  14. Hej Vibeke
    Sikke nogle dejlige vinterbilleder, du har fotograferet!

    Godt Nytår til dig!
    JetteMajken

    SvarSlett