fredag 15. august 2014

Snøhetta=)

Forrige helg kjørte vi til Hjerkinn etter jobb med en plan om å rusle opp på Snøhetta på lørdag. Vi tok inn på Hjerkinn fjellstue for helga, og der var det veldig koselig=) Familiedrevet med hyggelig betjening.


Det aller beste må være stampen som stod utenfor. Et varmt boblende bad i fjellheimen var utrolig godt=)


Lørdag tok vi bussen inn til Snøheim sammen med et vennepar og deres sønn, og sammen med dem startet vi på den lange turen opp til toppen, 2286 moh. I underkant av 6 km, men med bra stigning den siste biten. Tåkete start på dagen, men vi var ved godt mot=)


Jeg er imponert over småguttene som ruslet opp i godt humør. Hunden vår var det litt verre med, for hun fikk etter hvert såre poter og ble båret deler av turen i sekk. Heldig er hun som har en snill matfar=)


Dette var utsikten vi fikk fra toppen! Ingen utsikt, men andre ord. Sånn er det når man er på fjellet, været er litt av sjarmen=)


Et lite stykke på vei ned ble været klarere og vi fikk en fantastisk utsikt=)


Hele familien klarte å komme seg opp på toppen. God mat i sekken, og noen gode sjokolader er viktig å ha med når man skal på fjelltur=) Og det var utrolig godt å sette seg i den varme stampen da vi kom ned=)


Før vi dro hjem på søndag gikk vi opp til Viewpoint Snøhetta, og jeg ble veldig imponert. Utrolig fasinerende og stilig bygg=) Jeg synes det passet godt inn i fjellheimen=)

Snøhetta var virkelig verdt en tur=) Har dere gjort noe ekstra hyggelig i det siste?

God helg til dere=)

Vibeke

12 kommentarer:

  1. Helt plötsligt halkade jag in på en underbar blogg - DIN blogg!
    Kul att ha hittat hit och så vackra bilder...
    Önskar dig en skön helg!
    Varm kram,
    Titti

    SvarSlett
  2. Det er gøy når man har gjennomført en skikkelig fjelltur! Så godt det hørtes ut med et varmt bad på fjellet! :)
    Så mange flotte og store grønnsaker dere har sanket inn! :) Mmm, syns jeg kjenner duften av safting. Her henger ripsen og solbæra enda, men må vel gjøre noe med det snart nå.
    God helg! :) Klem

    SvarSlett
  3. Heia Vibeke, for en fantastisk fin tur dere hadde, ikke noe er så deilig som og bruke føttene på en sånn fjelltur, dere har nok hatt ei koselig helg.

    Ha ei fin helg.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  4. Herlig :) Har ikke vært på snøhette, men jammen tror jeg at jeg må ta en tur dit. Jeg liker toppturer vet du ;) Ha ei flott helg. Kommer til å passerer deg på tur til Namsos søndag kveld og på mandag formiddag. Bare en svipptur opp og ned til Namsos på 24 timer. Neste gang har jeg lyst til å stoppe ;)

    SvarSlett
  5. Det var nok en flott tur, og så flott at tåka letta så dere fikk se den flotte naturen.
    Det fristet veldig å ta en tur etter at jeg ser de flotte bildene dine, neste år kanskje.

    Takk for bilde-tur og god helg.

    SvarSlett
  6. Flotte bilder, og der er så vakkert på fjellet! Spennende bygning de har satt opp der!

    Her går det i trillebårer med stein ;-)

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  7. Jeg bliver fuldstændig bjertaget af den fantastiske natur.
    Super dejlige billeder.

    Ønsker dig en god uge!

    JetteMajken

    SvarSlett
  8. Fantastisk tur til snøhetta dere hadde. Stakkar den med såre poter...ikke godt på bare stein det.
    Og bygningen da...veldig stilig:)
    Nyt sensommerdagene:)

    SvarSlett
  9. Flott sted :), bra dere nyter helgene nå som hverdagene med jobb og skole er tilbake! Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  10. Jeg er glad i å gå i fjellet. I Trollheimen har jeg aldri gått før. Det må gjøres noe med. Turen deres inspirerte meg. Takk Vibeke.

    Og riktig god helg!! Elisabethklem

    SvarSlett
  11. Høres og ser ut som en opplevelse!
    Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg :) Alt står bra til selv om jeg ikke har skrevet så mye på bloggen ;)
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  12. For en gjeng med sprekinger!Slike turer lever man lenge på - skulle ønske samboer her hadde mer interesse av å gå i fjellet,men det har han han altså ikke :(
    Så da er det jeg som drar med meg ungene og det er veldig koslig,men av og til skulle man jo vært hele gjengen!!!!
    Får gjøre det beste ut av det og heller gjøre andre ting sammen :D

    Her har det skjedd lite spennende i det siste,men i kveld har jeg fått noe ideer i hodet som kanskje må settes ut til livet i morgen dersom været tillater det :)

    Ha en flott søndag i morgen,takk for koslig hilsen hos meg!

    Toveklem :)

    SvarSlett